۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱

پس لرزه های بی پایان اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در شرق آسیا؛

چین: اقدامات تنش زای آمریکا اتحاد مجدد تایوان را تسریع می بخشد

چین: اقدامات تنش زای آمریکا اتحاد مجدد تایوان را تسریع می بخشد

سفیر چین در نروژ می گوید اگر مداخلات و تحرک آفرینی های خارجی در مسئله تایوان ادامه یابد، پکن حق تسریع در اتحاد مجدد این منطقه را برای خود محفوظ  می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفیر چین در نروژ می گوید تحرکات خارجی در منطقه تایوان می تواند بر تسریع اتحاد مجدد این منطقه با چین تاثیرگذار باشد.

«یی ژیان لیانگ» در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «ان آر کی» که روز سه شنبه از سوی سفارت چین منتشر شد، اعلام کرد که چین جدول زمانی مشخصی برای اتحاد مجدد تایوان ندارد، اما اقدامات عوامل خارجی می توان این روند را تسریع بخشد.

سفیر چین در ادامه یادآور شد که پکن هیچگاه جدول زمانی برای این موضوع نداشته است، اما نمی‌توانداجازه دهد وضعیت فعلی برای همیشه ادامه یابد.

یی ژیان لیانگ افزود اگر آمریکایی‌ها، نیروهای خارجی و جدایی‌طلبان تایوان اقدامات تحریک‌آمیزتری انجام دهند، زمان اتحاد مجدد تایوان قطعاً کوتاه‌تر می‌شود. سفیر چین تاکید کرد که این اتفاق نه در سال ۲۰۴۹ (صدمین سالگرد جمهوری خلق چین) بلکه شاید همین فردا بیفتد.

سفیر چین بار دیگر تاکید کرد که پکن برای اتحاد تایوان دلایل قانونی دارد. در سال ۲۰۰۵، چین قانونی را در خصوص اقدام برای پایان دادن به تجزیه این کشور تصویب کرد. سفیر چین افزود که چین این حق را برای خود محفوظ می داند که به جای ایده اتحاد صلح آمیز دوباره تایوان به سمت راه حل نظامی برود.

چین بنا به اصل چین واحد تایوان را بخشی از خاک خود می داند، موضوعی که آمریکا با اقدامات بی ثبات کننده خود در شرق آسیا سعی در نادیده انگاشتن آن دارد.

کد خبر 5565818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha