۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۱۲

از سوی خواهر «کیم جونگ اون» مطرح شد؛

واکنش کره شمالی به مشوق اقتصادی رئیس جمهور سئول برای پیونگ یانگ

واکنش کره شمالی به مشوق اقتصادی رئیس جمهور سئول برای پیونگ یانگ

خواهر رهبر کره شمالی امروز در اظهاراتی به مشوق اقتصادی پیشنهادی از سوی رئیس جمهور کره جنوبی برای کشورش واکنش غضبناکی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم یو جونگ» (Kim Yo Jong) خواهر رهبر کره شمالی امروز جمعه در سخنانی به اظهارات اخیر رئیس جمهور کره جنوبی پیرامون ارائه کمک‌های مشروط به پیونگ یانگ واکنش نشان داد.

خواهر رهبر کره شمالی در این باره گفت: رئیس جمهور کره جنوبی به جای اینکه حرف‌های بیهوده بزند، باید دهان خود را ببندد.

«کیم یو جونگ» در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده خاطر نشان کرد: طرح سئول اوج حماقت است، بهتر است رئیس جمهور کره جنوبی دهانش را ببندد به جای اینکه حرف‌های بیهوده بزند. طرح آنها در واقع کپی برداری از رویکرد دولت محافظه کار پیشین این کشور به نام «چشم‌ انداز ۳۰۰۰ خلع سلاح اتمی و گشایش» است که پیشتر با شکست به پایان رسیده بود.

این مقام کره شمالی در این ارتباط اضافه کرد که پیونگ یانگ هرگز طرح سئول را نخواهد پذیرفت.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی اخیراً در سخنانی وهمزمان با سالگرد «روز ملی آزادی کره» اعلام کرد که در صورتی که پیونگ یانگ تن به یک فرآیند واقعی خلع سلاح هسته‌ای بدهد، سئول آماده است تا مسیر توسعه اقتصادی، انرژی، تجارت و بخش کشاورزی این کشور را هموار کرده و از طرح‌های سرمایه گذاری بین المللی برای این منظور بهره بگیرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در تشریح پیشنهاد مشروط خود گفت: به شرط اینکه پیونگ یانگ توسعه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد و روند خلع سلاح اتمی واقعی را کلید بزند، من طرح بزرگی را برای بهبود اقتصاد کره شمالی و زندگی مردم این کشور پیشنهاد می‌کنم که برابر با مراحل خلع سلاح هسته‌ای اجرایی می شود.

یون در سخنرانی به مناسبت روز ملی آزادی کره یادآور شد که طرح پیشنهادی وی ملزوماتی از جمله اجرای برنامه غذایی در مقیاس بزرگ، کمک به ایجاد زیرساخت‌های صنعتی، توزیع برق و همچنین نوسازی بنادر و فرودگاه‌ها برای برقراری روند تجارت بین المللی را می‌طلبد.

کد خبر 5567237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مینا رئوفی زاده AE ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 0
      راست گفته دیگه حق هم داره نباید عزت و عظمتش رو بفروشه خود کره جنوبی به جایش بود عمرأ اگر این کارو میکرد فقط باید کره شمالی و جنوبی هم مٹل آلمان شرقی و غربی باید باهم یک کشور باشند همون کره سابق باشند از همه نظر به نفعشان هست