رایزنی مقام لبنانی با فرستاده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای آبی

رایزنی مقام لبنانی با فرستاده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای آبی

نائب رئیس پارلمان لبنان با فرستاده آمریکا درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، دفتر رسانه‌ای «الیاس بوصعب» نایب رئیس پارلمان لبنان در بیانیه‌ای از گفتگوی تلفنی وی با «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا درباره مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی روند مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی مورد بحث قرار گرفت و فرستاده آمریکا بوصعب را در جریان آخرین تماس‌های خود با مقامات صهیونیست که تازه‌ترین آن چند روز پیش انجام شد، قرار داد.

بوصعب در این گفتگوی تلفنی بر برگزاری مذاکرات در مهلت قابل قبول تاکید کرد.

در بیانیه دفتر رسانه ای بوصعب آمده است: نباید درباره مثبت یا منفی بودن مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی مبالغه کرد چرا که تماس ها هنوز پایان نیافته بویژه اینکه لبنان از موضع قدرت مذاکره می کند.

این در حالی است که رسانه‌های عبری در ساعات اخیر اخباری درباره عقب نشینی رژیم صهیونیستی برابر لبنان در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی منتشر کرده و اعلام کردند که این توافق هفته آینده به امضا می‌رسد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد که توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو شامل عقب نشینی رژیم صهیونیستی از یک منطقه در دریای مدیترانه می‌شود.

بنابراین گزارش، عاموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در نظر دارد با توافق بر سر این مساله، تنش‌های ایجاد شده در زمینه موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را پایان دهد.

این شبکه صهیونیستی همچنین پیش بینی کرده است که توافق نهایی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در هفته آینده به امضا برسد.

کد خبر 5570303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha