۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸

پس از تنش اخیر بین صربستان و کوزوو رخ داد؛

توییتر حساب کاربری ۷ سفارتخانه صربستان را تعلیق کرد

توییتر حساب کاربری ۷ سفارتخانه صربستان را تعلیق کرد

توییتر حساب کاربری هفت سفارتخانه صربستان از جمله در ایران و یک کنسولگری بلگراد در آمریکا را تعلیق کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه صربستان از تعلیق حساب کاربری هفت سفارتخانه این کشور شامل ارمنستان، غنا، ایران، اندونزی، کویت، نیجریه و زیمبابوه خبر داد.

وزارت خارجه اوکراین با اعلام این خبر تأیید کرد که حساب‌های مذکور از ۱۸ آگوست به حالت تعلیق درآمده و حساب کاربری توئیتر کنسولگری صربستان در شیکاگو در آمریکا نیز به همین سرنوشت دچار شده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه صربستان توئیتر بدون هیچ توضیح یا هشدار قبلی درباره نقض احتمالی مقررات این شبکه اجتماعی، اقدام به این کار کرده است.

در بیانیه بلگراد دراین‌باره آمده است: بدون ایجاد اختلال در سیاست‌های کاری توئیتر، یادآور می‌شویم که سانسور دفاتر دیپلماتیک یک کشور، غیرقابل قبول است. صربستان کشوری است که از لحاظ راهبردی به عضویت در اتحادیه اروپا متعهد بوده و معیارهای سیاسی و دموکراتیک ما از جمله آزادی مطبوعات، با بالاترین استانداردهای اروپایی تطابق دارد.

بسته شدن حساب‌های کاربری برخی از سفارتخانه‌های صربستان، پس از تنش اخیر بین بلگراد و کوزوو بر سر اجرای قانون جدید در کوزوو درباره رفت و آمد وسایل نقلیه با پلاک صربستان و اعمال محدودیت بر آنها، رخ داده است. این در حالی است که هفته گذشته هم حساب کاربری ۱۶ فرد حقیقی از جمله ۱۳ نماینده وابسته به حزب مترقی حاکم صربستان نیز بدون هیچ توضیحی بسته شده بود.

در روز تعلیق حساب‌های کاربری صربستانی‌ها، «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور این کشور در بروکسل با مقامات کوزوو ملاقات کرده بود. این مذاکرات که گفته می‌شود با میانجیگری آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته، با هدف حل و فصل تنش‌ها میان بلگراد و پریشتینا انجام شده بود که البته شکست خورد.

ناتو در سال ۱۹۹۹ پس از جنگی ۷۸ روزه، کوزوو را اشغال کرد و آن را به دست جدایی‌طلبان آلبانی سپرد و آنها نیز در سال ۲۰۰۸ با حمایت آمریکا اعلام استقلال کردند. با این حال، بلگراد که تحت حمایت روسیه و چین قرار دارد، استقلال دولت پریشتینا را نپذیرفته است.

کد خبر 5570571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha