۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۴۱

وزارت دفاع ترکیه:

۲ کشتی دیگر حامل غلات اوکراین بندر اودسا را ترک کردند

۲ کشتی دیگر حامل غلات اوکراین بندر اودسا را ترک کردند

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۲ کشتی دیگر حامل غلات اوکراین صبح امروز بندر اودسا در این کشور را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲ کشتی دیگر حامل غلات اوکراین صبح امروز بندر اودسای این کشور را ترک کردند.

در این بیانیه خاطر نشان شد که صادرات محموله‌های غلات اوکراین طبق برنامه همچنان ادامه دارد.

ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جمعه ۲۲ جولای سال جاری میلادی در شهر استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.

تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

در همین ارتباط، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه شنبه هغته جاری با شرکت در یک نشست خبری در استانبول اعلام کرده بود که از اول آگوست تاکنون ۵۱ فروند کشتی برای حمل غلات حرکت کرده اند که از این تعداد ۲۷ کشتی از بنادر اوکراین خارج و ۲۴ کشتی نیز وارد این کشور شده اند.

وزیر دفاع ترکیه که به همراه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از مرکز هماهنگی مشترک انتقال غلات در استانبول بازدید می‌کرد، در ادامه افزود: در این مدت ۶۵۶ هزار و ۳۴۹ تُن غلات از بنادر اوکراین به بازارهای جهانی منتقل شده است. ایجاد یک کریدور دریایی برای حمل و نقل ایمن محموله‌های بیشتر به یک ضرورت تبدیل شده و بیش از ۲۵ میلیون تن غلات اوکراین در اسرع وقت به کشورهای نیازمند ارسال خواهد شد.

این مقام ترکیه همچنین با اشاره به افزایش شمار کارکنان مرکز هماهنگی انتقال غلات اوکراین در استانبول تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی در این مرکز فعالیت نمی‌کند.

کد خبر 5572255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha