۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵

رئیس اداره دامپزشکی سرعین خبر داد؛

تشدید بازرسی‌ها از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی سرعین

 تشدید بازرسی‌ها از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی سرعین

سرعین - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین گفت: بازرسی‌ها از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در شهرستان سرعین تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین بعدازظهر سه شنبه در بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های دامی این شهرستان اظهار کرد: بازرسی‌ها از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در سرعین تشدید می‌شود.

ایرج احدیان از انجام نزدیک به دو هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز فراورده‌های دامی از ابتدای سال‌جاری خبر داد و گفت: نظارت بهداشتی بر این مراکز جز وظایف ذاتی دامپزشکی است و این بازدیدها با توجه به فصل گردشگری و افزایش مسافران تابستانی به صورت منظم انجام می‌شود.

وی افزود: در این بازدیدها از کلیه قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها، کترینگ‌ها و نیز کلیه مراکزی که به نحوی با دام و فراورده‌های خام دامی مرتبط هستند، بازدید بهداشتی به عمل آمده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین ادامه داد: در عین حال ۱۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ گذشته در ۵ ماهه اول سال‌جاری کشف شده است و در همین مدت ۸۲۴ رأس دام سنگین و ۲ هزار و ۵۳۱ رأس دام سبک تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در کشتارگاه دام کشتار و در این شهرستان وارد بازار مصرف شده است.

احدیان با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب بدون اغماض و چشم پوشی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی و تاریخ منقضی در عرضه فراورده‌های خام دامی مراتب را در این شهرستان با شماره ۳۲۲۲۳۳۲۰ اطلاع دهند.

کد خبر 5577423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha