۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳

کرملین: برای حضور پوتین در اجلاس جی۲۰ فاکتور «امنیتی» لحاظ می‌شود

کرملین: برای حضور پوتین در اجلاس جی۲۰ فاکتور «امنیتی» لحاظ می‌شود

سخنگوی کرملین با اشاره به سفر احتمالی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اجلاس جی۲۰، گفت که برای این تصمیم، تمام مولفه‌ها از جمله «فاکتور امنیتی» لحاظ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که در زمان تصمیم‌گیری برای حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اجلاس گروه جی۲۰، فاکتور امنیتی نیز بررسی خواهد شد.

پسکوف در واکنش به اینکه «در شرایط کنونی، مشارکت حضوری پوتین در اجلاس گروه جی ۲۰ بسیار خطرناک است»، گفت: برای تصمیم‌گیری درباره فرمت و قالب شرکت(در اجلاس)، تمام مولفه‌ها از جمله عنصر امنیتی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی که با برنامه‌ای به نام «مسکو.کرملین.پوتین» گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به دریافت دعوتنامه برای رفتن به بالی و شرکت در اجلاس گفت: از دعوتنامه کشور میزبان اجلاس پیش رو، بسیار سپاسگزاریم.

هفدهمین اجلاس گروه جی۲۰، در تاریخ ۱۵ و ۱۶ نوامبر(۲۴ و ۲۵ آبان ۱۴۰۱) به طور حضوری و در جزیره بالی در کشور اندونزی برگزار خواهد شد.

اندونزی برای ممنوعیت حضور پوتین در این اجلاس تحت فشار زیادی قرار گرفته اما جارکارتا از کوتاه آمدن مقابل درخواست‌های حذف پوتین خودداری کرده است. وزارت خارجه این کشور در ماه مارس اعلام کرد که دراین‌باره «بی‌طرف» خواهد ماند و طبق برنامه از تمامی اعضا دعوت به‌عمل خواهد آورد.

پیش از این، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی گفته بود که هم پوتین و هم شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تأیید کرده‌اند که شخصاً در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر 5581328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha