۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی:

آمریکا خواهان حل دیپلماتیک امور با ایران است

آمریکا خواهان حل دیپلماتیک امور با ایران است

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی با بیان اینکه هنوز اختلاف هایی درباره توافق هسته ای وجود دارد که باید حل شود، گفت: ما خواهان حل دیپلماتیک امور با ایران طبق شروط بایدن هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار نشریه اکسیوس اعلام کرد: «توماس نایدز» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی با اشاره به تازه‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت: ما خواهان در پیش گرفتن راه حل دیپلماتیک با ایران هستیم، البته طبق شرط‌هایی که رئیس جمهور بایدن تعیین کرده است.

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ادامه داد: همچنان اختلاف‌ها و شکاف‌هایی در پرونده توافق هسته‌ای ایران وجود دارد که باید مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

اظهارات سفیر آمریکایی در حالی است که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست خبری در تهران در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت: نشست‌های مختلفی در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها برگزار شده است و آخرین دور آن نیز در وین بود و پس از آن متن پیشنهادی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرف‌های مذاکره کننده داده شده است.

کنعانی تأکید کرد: پاسخ ایران در موعد مقرر ارائه شد و متعاقباً پاسخ طرف آمریکایی با تأخیر قابل توجهی، از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت شد. ایران برای اینکه نقش متعهدانه و مسئولانه خود را در ارتباط با توافق و مذاکرات رفع تحریم‌ها ایفا کند، دیدگاه‌های خودش را در این زمینه مجدداً به هماهنگ کننده منتقل کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ملت ایران از اهداف اساسی ما است و ایران در این خصوص تلاش می‌کند و این موضوع از اولویت‌های اساسی تیم مذاکره کننده ایران است.

کد خبر 5582515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد علی متقی زاده IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      2 0
      اهای سفیر تروریست امریکا در کشور اشغات شده فلسطین بهتره تو وبایدن خفه شوید وبه شروط ایران عمل کنید
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      برنامه دروغ است