۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱

گزارش خبری- تصویری؛

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

بوشهر- روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» با حضور زهرا تعجب نویسنده اثر در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» خاطرات زهرا تعجب همسر شهید مسعود (حبیب) خلعتی به قلم سید قاسم یاحسینی، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع)، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل دفتر امور سیاسی انتخابات و تقسیمات استان، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان بوشهر، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان، مجید عابدی شاعر و دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب، خانواده‌های معزز شهدا و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در گلزار شهدای بوشهر برگزار شد.

جای خالی کتاب از زبان مادران شهدای بوشهر

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر صبح پنج شنبه در این مراسم با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: برگزاری محفل روایت مادری با حضور خانواده معظم شهدا و در کنار مزار مطهر شهدای بوشهر دارای معنویت خاصی است.

حیدر راهب افزود: با توجه به رویکرد ما در مردمی بودن مراسم، این بار تصمیم گرفتیم که بر خلاف روال گذشته که مراسم در سالن‌های همایش برگزار می‌شد، این مراسم را در جوار گلزار شهدای عزیز برگزار کنیم و امشب همه مهمان این شهدای عزیز هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر خاطر نشان کرد: روایت مادری از سلسله نشست‌های ملی است که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف تجلیل و تکریم از مقام شامخ مادران و همسران شهدا در همه استان‌ها با محوریت معرفی کتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: جای خالی کتاب از زبان مادران شهدا در استان بوشهر حس می‌شود و می‌طلبد که دستگاه‌های فرهنگی در حمایت و تولید آثار هنری فاخر تلاش کنند که تحقق این مهم در انتقال مفاهیم انقلابی به جوانان تأثیر زیادی خواهد داشت.

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

وی در خصوص کتاب «یک دریا ستاره» گفت: این اثر بسیار خوش خوان و روان است و راوی حقایق و خاطرات زندگی خود را صادقانه و بدون اغراق در این کتاب بیان کرده است.

راهب گفت: احترام و تکریم خانواده شهدا به عنوان سهامداران اصلی انقلاب اسلامی وظیفه ماست و ما تا ابد مدیون خون شهدا و ایثارگری و فداکاری‌های ایشان هستیم.

وی به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: در این حدیث خداوند به حضرت رسول (ص) فرموده است: «من جانشین شهید در خانواده او هستم، هر کس رضایت خانواده شهید را جلب کند رضایت مردم را جلب کرده است و هر کس آنها را به خشم آورد ما را به خشم آورده است.»

وی از دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری این مراسم همکاری کرده‌اند تشکر کرد و گفت انشالله که دعای خیر مادران شهدای عزیز همراه ما باشد.

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

در ادامه این مراسم زهرا تعجب راوی کتاب «یک دریا ستاره» و همسر شهید مسعود خلعتی به بیان خاطرات خود در زندگی با این شهید بزرگوار پرداخت.

زهرا تعجب از چاپ خاطرات خود در زمان انقلاب و دفاع مقدس در نشریه عرشیان اشاره کرد و گفت: این کار بهانه‌ای شد که خاطرات خود را در قالب کتاب گردآوری کنم.

وی افزود: تمام خاطرات من با اشک نوشته شده است چرا که مرور خاطرات آن زمان یادآور دوران شیرین گذشته است.

همسر شهید خلعتی از علاقه خود به جنگیدن در کنار همسر خود در جبهه‌های نبرد اشاره کرد و گفت: عشق به دفاع از وطن و شهرم و همچنین علاقه به تجربه کردن فضای جبهه باعث شد که در آبان ماه سال ۱۳۶۰ به مدت دو ماه در کنار همسر خود در جبهه‌های جنوب حضور داشته باشم.

تجلی صبر حضرت زینب (س) در سبک زندگی مادران و همسران شهدا

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم گفت: این مجلس با صفا و بی ریا یکی از بهترین محافل و مجالسی بود که توفیق شد در آن بار دیگر ذهن خود را به ایام پرافتخار دفاع مقدس ببریم.

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

سرهنگ علی غضنفری گفت: می‌توان تجلی صبر حضرت زینب سلام الله علیها را در سبک زندگی مادران و همسران شهدای ما مشاهده کرد و این الگو باعث شد که چنین مادرانی چنین فرزندانی را تربیت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام بوشهر تصریح کرد: امروز می‌بینیم که در همه صحنه‌ها و اتفاقاتی که در کشور می‌افتد بازهم مادران همسران و خانواده شهدا هستند که زینب وار ایستادند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی افزود: اقدام خلاقانه اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در برگزاری این مراسم در جوار شهدای بوشهر جای تقدیر و تشکر دارد، امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت گنجینه خاطرات فرزندان، مادران و همسران شهدا استفاده کنیم.

وی افزود: وظیفه همه نهادهای فرهنگی است که در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت تلاش کنند چرا که موفقیت ما در همه زمینه‌ها در گرو پرداختن به رهروی راه شهدا است.

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

از دیگر بخش‌های این مراسم گفتگو با مادر شهیدان غلامرضا و عبدالرضا جمهوری بود که به بیان خاطراتی از دوران جوانی و نوجوانی این دو شهید بزرگوار پرداخته شد.

مادر شهیدان جمهوری در بیان خاطره‌ای گفت: پس از اینکه خبر شهادت غلامرضا را دریافت کردیم درخت کُناری که در حیاطمان بود به کلی خشک شد و بعد از چند ماه و در زمانی که پیکر این شهید پیدا شد و به بوشهر بازگشت این درخت جوانه زد و سبز شد.

شعر خوانی مجید عابدی دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب و همچنین مداحی در عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود.

در پایان این مراسم از زهرا تعجب، مادر شهیدان جمهوری و مجید عابدی با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

روایت مادری با معرفی کتاب «یک دریا ستاره» در بوشهر برگزار شد

کد خبر 5584739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha