۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

چاووش اوغلو: اوکراین درباره تحریم شرکت های ترکیه شفاف سازی کند

چاووش اوغلو: اوکراین درباره تحریم شرکت های ترکیه شفاف سازی کند

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد اوکراین قصد دارد افراد و نهادهای بسیاری را در سراسر دنیا به دلیل ارتباط با روسیه تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه ترکیه از دولت اوکراین خواست در خصوص آنچه تحریم شرکت های ترک از سوی کی یف خوانده می شود، شفاف سازی کند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که دولت آنکارا از اوکراین خواسته تا در مورد آنچه رسانه های ترکیه آن را کارزاری برای تحریم شرکت های ترکیه توصیف می کنند، شفاف سازی کند.

وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به خبرنگاران یادآور شد که دیپلمات های ترکیه اقداماتی را به منظور شفاف سازی وضعیت موجود انجام دادند. چاووش اوغلو تأیید کرد که ترکیه از یک کارزار گسترده از سوی اوکراین مطلع است که نه تنها شرکت‌های ترک، بلکه بیش از ۱۸ هزار فرد و نهاد از سراسر جهان، را به دلیل روابط احتمالی با روسیه هدف قرار می‌دهد.

اظهارات وزیر خارجه ترکیه یک روز پس از آن مطرح شد که روزنامه ترکیه ای آیدینلیک به یک وب سایت وابسته به وزارت امور خارجه اوکراین رجوع کرد که در آن نام افراد و نهادهایی را، که قرار است به دلیل معاملات ادعایی آنها با روسیه تحریم شوند، فهرست کرده است.

با این حال یک منبع دیپلماتیک به آیدینلیک اعلام کرد با توجه به شراکت استراتژیک، همبستگی و همکاری ترکیه با اوکراین، انتظار می‌رود که افراد و سازمان‌های ترک هدف تحریم‌های اوکراین قرار نگیرند.

کد خبر 5590776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha