۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷

آنتونوف:

تجهیز تسلیحاتی اوکراین به معنای ورود آمریکا به جنگ با روسیه است

تجهیز تسلیحاتی اوکراین به معنای ورود آمریکا به جنگ با روسیه است

سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد اگر آمریکا موشک های دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهد، این کار به منزله ورود مستقیم به جنگ با روسیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفیر روسیه در واشنگتن نسبت به اقدامات جنگ افروزانه دولت آمریکا در اوکراین هشدار داد.

«آناتولی آنتونوف» به آمریکا هشدار داد که اگر اوکراین به موشک‌های دوربرد دست یابد یا خاک روسیه را هدف حمله قرار دهد، ایالات متحده نیز به درگیری نظامی با روسیه کشیده خواهد شد.

سفیر روسیه در آمریکا در ادامه تاکید کرد که نگرانی ویژه این واقعیت است که اوکراین ماههاست خواستار دستیابی به موشک های عملیاتی-تاکتیکی ATACMSاست ، موشک هایی که برای حمله به اهدافی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری طراحی شده اند.

آنتونوف ادامه داد که اگر کی یف به چنین تسلیحاتی دست یابد، شهرهای بزرگ روسیه و نیز تاسیسات زیرساخت های صنعتی و حمل و نقلی در منطقه هدف تخریب احتمالی قرار خواهند گرفت. چنین سناریویی به مفهوم دخالت مستقیم ایالات متحده در درگیری نظامی با روسیه است.

سفیر روسیه در واشنگتن یادآور شد که دولت کی‌یف پیشتر ثابت کرده است که در استفاده از سامانه‌های موشکی دوربرد برای حمله به خاک روسیه تردید به خرج نخواهد داد، همانطور که اینکار را پیش از این در مورد جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک صورت داد، همان جاییکه نیروهای مسلح اوکراین دائماً هنجارهای حقوق بشری را نقض می‌کنند.

کد خبر 5590607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha