۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۵

تظاهرات ضددولتی در پایتخت مولداوی+ فیلم

تظاهرات ضددولتی در پایتخت مولداوی+ فیلم

تظاهرات گسترده ای در کیشیناو پایتخت مولداوی در حال برگزاری است؛ تظاهرکنندگان خواستار استعفای رئیس جمهور کشورشان و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات گسترده ای در شهر کیشیناو پایتخت کشور مولداوی هم اکنون در حال برگزاری است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تظاهرکنندگان خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند و شعار می دهند: ما ساندو را با هیزم عوض می کنیم!

این اقدام توسط حزب مخالف «شور» سازماندهی شده است.

دلیل نارضایتی از مقامات افزایش قیمت مواد غذایی، تعرفه های بالای انرژی و همچنین آزار و اذیت مخالفان سیاسی حزب حاکم «اقدام و همبستگی» است که رهبر غیررسمی آن همچنان رئیس جمهور «مایا ساندو» است.

تظاهرکنندگان شعار می دهند: انتخابات زودهنگام، مرگ بر مقامات، استعفا، مرگ بر مایا ساندا، ساندا را به هیزم تغییر دهید، نه به تعقیب سیاسی مخالفان، ما می خواهیم زندگی کنیم، کشور را ویران نکنید!

سازمان دهندگان تعداد معترضان را حدود ۴۵ هزار نفر تخمین می زنند.

به گفته «والری کلیمنکو» رئیس افتخاری حزب شور، این امکان بود که تعداد بیشتری از آنها وجود داشته باشد؛ اما پلیس سعی کرد این اقدام را مختل کند و اتوبوس های زیادی که به سمت کیشیناو حرکت می‌ کردند را هم بازگرداند.

کد خبر 5592667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha