آمریکا: آزمایش‌های موشکی کره شمالی تهدیدی برای واشنگتن نیستند

آمریکا: آزمایش‌های موشکی کره شمالی تهدیدی برای واشنگتن نیستند

ارتش آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی مدعی شد این نوع اقدامات تهدیدی فوری برای آمریکا و متحدانش نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرماندهی منطقه ایندو-پاسفیکِ آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش‌های موشکی کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد این نوع آزمایش‌های موشکی «تهدیدی فوری» برای آمریکا نیستند.

در این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا از پرتاب و آزمایش‌های بالستیک کره شمالی اطلاع دارد و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این نوع آزمایش‌ها تهدیدی فوری علیه نیروهای نظامی و خاک آمریکا یا متحدانش نیستند.

در این بیانیه بر «دفاع آهنی آمریکا از کره جنوبی و ژاپن» در برابر تهدیدات کره شمالی، تأکید شده و در بخش دیگری از آن ادعا شده که «آزمایش‌های موشکی، تأثیر بی‌ثبات‌کننده برنامه‌های غیرقانونی موشک بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی را برجسته می‌کنند».

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد شنبه موشک‌های بالستیک نامشخصی را به سمت سواحل شرقی دریای ژاپن شلیک کرد. این چهارمین پرتاب موشک بالستیک پیونگ‌یانگ در یک هفته اخیر و همزمان با افزایش تنش در شبه جزیره کره است. در گزارش ارتش کره جنوبی اشاره‌ای به برد، ارتفاع و سرعت موشک‌ها نشده است.

این پرتاب موشکی پس از آن انجام شد که آمریکا و کره جنوبی اخیراً اقدام به برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی مشترک در پنج سال گذشته با نام سپر آزادی کردند. همچنین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در بامداد شنبه پس از سفر هفته جاری «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی انجام شد.

کره شمالی در سال جاری سرعت آزمایش‌های تسلیحاتی خود را به طرز بی سابقه افزایش داده است. پیونگ‌یانگ همچنین به تازگی یک آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ انجام داد که با واکنش‌های نگران‌آمیزِ گسترده در غرب روبرو شد.

شورای امنیت سازمان ملل، مدت‌هاست که آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را ممنوع کرده و این شورا تا کنون در چند نوبت تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده است.

کد خبر 5599953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha