۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳

رئیس اداره کتابخانه فاطمی خبر داد؛

اهدای بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب به کتابخانه آستان حضرت معصومه (س)

اهدای بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب به کتابخانه آستان حضرت معصومه (س)

قم- رئیس اداره کتابخانه فاطمی از اهدای ۱۹ هزار و ۵۰۸ جلد کتاب به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی یزدی در گفت و گویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ جمعاً ۱۵ هزار و ۶۵۴ جلد کتاب به کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت اهدا شده است.

وی افزود: از میان کتب اهدایی به کتابخانه فاطمی در سال ۱۴۰۰، ۴۹ کتاب چاپ سنگی سربی، ۱۵ کتاب خطی، ۸۹۳ جلد به زبان‌های غیر فارسی و ۱۴ هزار و ۶۹۷ جلد نیز از کتب چاپی و به زبان فارسی بوده است.

رئیس اداره کتابخانه فاطمی ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نیز جمعاً تعداد ۳ هزار و ۸۱۱ جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد ۷ نسخه خطی، ۳ کتاب چاپ سنگی سربی، ۴۵ جلد به زبان‌های غیر فارسی و ۲ هزار و ۹۸۹ جلد سایر منابع است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ کل کتب اهدایی به کتابخانه آستان مقدس فاطمی ۵ هزار و ۱۲ جلد بوده است، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۸۴۳ جلد کتب چاپی بوده بنابراین به غیر از کتب خطی و چاپ سنگی سربی، کتب چاپی اهدایی طی سال ۱۴۰۰ بیش از سه برابر سال قبل بوده است.

عباسی یزدی افزود: در میان اهدا کنندگان کتاب مؤلفین، مؤسسات فرهنگی و ناشران، برخی از کتابخانه های مهم و شاخص، بیوت آیات عظام و ورثه‌ای که عزی خود را از دست داده اند، خادمان آستان مقدس بانوی کرامت و افراد ناشناس که از معرفی نام خویش خودداری کردند حضور داشتند.

کد خبر 5600375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha