۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

در افتتاحیه دوره نهم مجمع تشخیص مطرح شد؛

اعتراض واغتشاش با هم تفاوت دارد/انتظار آملی لاریجانی ازدستگاه قضا

اعتراض واغتشاش با هم تفاوت دارد/انتظار آملی لاریجانی ازدستگاه قضا

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و چالش‌های بسیاری وجود دارد اما اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد و ما از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دقیق داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تسلیت شهادت یازدهمین امام شیعیان و تبریک سالروز امامت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: مرحوم شیخ صدوق در کتاب توحید، چند باب را به تفسیر آیات مختلف و روایات اختصاص داده که یکی از آنها آیه نور است.

وی عنوان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم در این ایام شریف به یمن امامت حضرت ولیعصر (عج) خداوند ما را مصداق یهدی من یشاء قرار دهد و ما را به نور ائمه مزین کند. در زیارت عاشورا به مقام محمود اشاره شده است و ما از خدا طلب می‌کنیم ما را به مقام محمود که از آن ائمه است برساند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از اعضای مجمع، بیان کرد: امیدوار هستیم آنچه خداوند برای پیشبرد اهداف نظام به ما مسئولیت داده، انجام دهیم. از مقام معظم رهبری برای اعتماد به بنده و سایر اعضا تشکر می‌کنم و امیدوار هستم بتوانیم مطالبات ایشان در دوره هشتم و تاکید بر ادامه آن در دوره نهم را به نحو احسن به پایان برسانیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: روی بحث تنقیح سیاست‌ها و اجرای سیاست‌ها کار شده و بخشی از آن خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری پیرامون حوادث اخیر گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته تحلیل بسیار دقیق و هوشمندانه ای از وضعیت ارائه فرمودند و طبق فرمایش ایشان دست دشمن در این توطئه‌ها کامل آشکار است. دشمن با تمام قوای رسانه‌ای خود به میدان آمده و این اصلاً چیز جدیدی نیست و دشمنان در طول این ۴۰ سال از هر مشکلی برای هجوم به انقلاب و اسلام استفاده می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: حادثه‌ای که برای آن خانم پیش آمد تلخ بود و هیچکس راضی به این حادثه نبود، مسئولین نظام نیز دستور دادند به این حادثه رسیدگی شود. مردم مطالباتی دارند که مسئولین موظف به شنیدن و توجه به آنها هستند اما اغتشاش و هجمه به نیروی انتظامی کشور انصافاً منطقی نیست.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: مسئولان بصیر ما حرف دشمن را می‌فهمند و وقتی فهمیدند حادثه پیش آمده بهانه است به میدان آمدند و از جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب جانانه دفاع کردند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و چالش‌های بسیاری وجود دارد اما اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد و ما از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دقیق داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما مطمئن هستیم قوه قضائیه به حسب رئیس قوه قضائیه با دقت به این مسأله رسیدگی می‌کنند.افرادی هم در وقایع اخیر با تعجیل به میدان آمده و به نیروی انتظامی و اصل نظام هجمه آوردند، برخی خواص باید صبر می‌کردند تا ابعاد حادثه مشخص می‌شد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: اگر هم واقعاً نیروی انتظامی در گوشه‌ای خطا کرده باشد چه ربطی به کل نیروی انتظامی دارد که این طور به نیروی انتظامی حمله می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طبیعتاً نیروهای انتظامی و دفاعی کشور پای کار ایستادند، گفت: از خباثت‌های دشمن این است که در اول مهر که دانشجویان آماده شروع سال تحصیلی بودند، فعال شده و شاهد برخی وقایع بودیم. البته با حضور مردم در صحنه جای نگرانی نیست ولی باید جهاد تبیین و اقناع عمومی را داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: از دولت و سایر قوا می‌خواهیم به اعتراضات توجه کنند تا بهانه برای طمع دشمن پیدا نشود. ما مطمئن به فکر، درایت و توانمندی و مجاهدت همه مسئولان هستیم و از این پیچ‌های تاریخی عبور خواهیم کرد و سرفراز بیرون خواهیم آمد «ان شاءالله».

آیت الله آملی لاریجانی درباره عملکرد دوره پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ما سه سال درگیر مشکل کرونا بودیم، برخی اعضا دارای سن بالایی بودند و زیر ساخت حضور مجازی آماده نبود اما اجازه ندادیم مسائل اصلی بر زمین بماند و مسائل ضروری حل و فصل شد. ۱۱۱ جلسه در دور هشتم برگزار شد و ۳۰ مصوبه به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ مصوبه درباره طرح‌های اختلافی میان مجلس و خبرگان، دو مصوبه سیاسات کلی، یک مصوبه درباره مقابله با مواد مخدر، یک مصوبه الزامات سیاست‌های کلی نظام و یک مصوبه درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود. ۱۹۹ جلسه کمیسیون‌های تخصصی نیز برگزار شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکنون آئین نامه داخلی مجمع تهیه شده و به مرحله ویرایشی رسیده است، افزود: در ۳۴ جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضوعات امنیتی، سیاسی و اقتصادی، تحولات منطقه‌ای، مسائل بین المللی، ارز ترجیحی، FATFبحث شده است. هیئت عالی نظارت ۱۱۴ جلسه و۴۲ مصوبه داشته است. چند گزارش مهم هم برای رهبری فرستاده شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه تشکیل هیئت عالی نظارت مسیر جدیدی است که در این مسیر باید قوا همفکری کنند، گفت: آئین نامه هیت عالی نظارت در حال تهیه است که باید نهایی شود تا چالشی برای نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام پیش نیاید.

وی تصریح کرد: کار هیئت نظارت، قوام قانونی دارد و کسی نمی‌تواند به آن خدشه وارد کند. مصوبات این هیئت هم باید دقیق و متقن باشد. امیدواریم این مشکلات در آئین نامه حل شود.

کد خبر 5602636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      آیا این ظلم نیست که با وجود این وضعیت گرانی ها و آن در اوج اعتراضات مخابرات بدون اجازه و درخواست تهرانی ها از همه مشترکین 20 هزارتومان به زور روی قبوض گرفته است آیا این پول حلال است بعد هم توقع دارید مردم اعتراض نکنند این عین جیب زنی است