۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۸:۲۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ضرورت استمرار آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان

ضرورت استمرار آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نقش مدیریت شهری در حوزه کودک و نوجوان بر ضرورت استمرار آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز جهانی کودک ۲۰ نوامبر است اما هر کشوری یک روز خاص را به عنوان روز کودک نامگذاری کرده و جشن می‌گیرد. این روز در ایران هر ساله ۸ نوامبر و ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود. هدف این روز تلاش برای رسیدن به حقوق کودکان و جلوگیری از خشونت در برابر کودکان است.

علیرضا نادعلی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سوال که رویکرد مدیریت شهری در خصوص کودکان و نوجوانان چیست، گفت: در خصوص موضوع کودکان نگاه ما باید نگاهی جدی باشد؛ چرا که آحاد اصلی جامعه در چند سال دیگر را همین کودکان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از شهروندان این شهر گرفته تا مدیران و کسبه و تمامی مفاصل اصلی جامعه را کودکان تشکیل خواهند داد و ما همین فرصت اندک را داریم که برای تربیت آن‌ها و برای اینکه خوب بالندگی و رشد داشته باشند و برای ایفای نقش آینده آن‌ها برنامه ریزی درست کنیم.

وی اظهار کرد: چه در آموزش و پرورش، چه شهرداری تهران و چه در بقیه ارکان اجرایی کشور حتماً باید در خصوص کودکان و نوجوانان یک نقطه تمرکز و ضریب طرح بزرگ در نظر گرفت.

نادعلی خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران و در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نقاطی را ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: برخی از موارد و برنامه‌های عادی ویژه کودکان و نوجوانان است. معتقدیم که هر چه در فضای ایجابی و تربیتی برای کودکان وارد شویم، مجبور نخواهیم شد که در حوزه کاهش آسیب‌ها برای آنها کار کنیم.

وی عنوان کرد: خیلی تلخ است که کودکان ما دچار آسیب شوند و ما مجبور شویم در فضای اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌ها فعالیت کنیم.

نادعلی در پایان گفت: ضرورت دارد تا آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان طی این سال‌ها با ارتباط متراکم با مدارس ادامه پیدا کند تا بتوانیم برخی از ورودی‌های آسیب را کنترل کنیم.

کد خبر 5604806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha