۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

صمدی خبر داد:

عضویت 14 هزار کودک و نوجوان در کانونهای پرورش فکری خراسان جنوبی/ عدم تحقق وعده مسئولان برای ایجاد پارک کودکان

عضویت 14 هزار کودک و نوجوان در کانونهای پرورش فکری خراسان جنوبی/ عدم تحقق وعده مسئولان برای ایجاد پارک کودکان

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از فعالیت 19 مرکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان خبر داد و گفت: 14 هزار کودک و نوجوان استان در این مراکز عضو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا صمدی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کودک با بیان اینکه اقشار مهم جامعه کودکان و نوجوانان هستند؛ افزود: با توجه به دستورات اسلام و انجام تحقیقات علمی کودکان و نوجوانان به عنوان یک مداخله گر در امور محسوب نمی شوند بلکه قشر تاثیرگذارند و نقش مهم در تمام امور دارند.

وی ادامه داد: کودکان سرمایه ها و اداره کننده کشوردر آینده هستند بنابراین باید در برنامه ریزیها به کودکان توجه کنیم و حقوق و نیاز هایشان را نادیده نگیریم.

صمدی با اشاره به همکاری تمام دستگاههای اجرایی برای برنامه ریزی و توجه بیشتر به پرورش کودکان بیان کرد: اگر برنامه و تلاش سازمانها در کنار یکدیگر باشد باعث بهره وری بیشتر می شود.

وی افزود: باید نگاه به سمت کودکی و نوجوانی برود و همه نیازهای کودکان و نوجوانان دیده شود ولی متاسفانه باور مسولان هنوز بر این قرار نگرفته که کودکان عنصر مهم جامعه هستند.

عدم تحقق وعده مسئولان برای ایجاد پارک کودکان

وی با بیان نقش شهرداری در جهت برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان بیان کرد:گروه مشاوران کودک و نوجوان می تواند در شهرداری ایجاد شود و یا بوستانی را با قرار دادن مرکز نجوم و ستاره شناسی، تئاتر و فضای مناسب سن کودکان برای آنها اختصاصی قرار دهند.

صمدی افزود: طرح ایجاد پارک مخصوص کودکان هشت سال است که مطرح شده ولی تاکنون اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

وی گفت: کمبود منابع مالی و نبود زیر ساختها موجب شده تا این طرح در استان اجرایی نشود.

وی از فعالیت 19 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 12 کانون ثابت و  هفت کانون سیار است.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج کتابخانه سیار و دو کتابخانه پستی ویژه کودکان و نوجوانان در استان خراسان جنوبی فعال است.

مدیرکانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: در دبیرخانه مرکزی کودک که در تهران با دبیری معاونت فرهنگی تشکیل شد آیین نامه ای با حضور سازمانهای مرتبط با کودکان تنظیم و به استانداری های هر استان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: 20 دستگاه در این دبیرخانه عضو هستند که این تعداد قابل افزایش است.

صمدی به برنامه های هفته کودک اشاره کرد و گفت: رونمایی از مجموعه ادبی مشق باران، نمایش عروسکی دوستی باورنکردنی، برگزاری راهپیمایی روز جهانی کودک به صورت نمادین درتمام شهرستانهای استان، جشن ملی کودک در تمام مهدکودک ها، مسابقه فرهنگی با عنوان نامه ای برای خدا توسط کودکان بهزیستی از مهم ترین عناوین برنامه های هفته کودک در استان است.

 

 

 

کد خبر 2149313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha