۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵

سردار فرحی:

صادرات تجهیزات دفاعی ما سه برابر افزایش یافت

صادرات تجهیزات دفاعی ما سه برابر افزایش یافت

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امسال سطح صادرات تجهیزات دفاعی ما نسبت به سال گذاشته با افزایش سه برابری روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست تخصصی مشترک کمیته بهره وری وزارت دفاع و سازمان ملی بهره وری که صبح امروز (یکشنبه) در سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، طی سخنانی، گفت: در وزارت دفاع بحث فناوری مطرح است و با توجه به رشد شتابان علم و فناوری که به سرعت در حال تغیر است باید تلاش کنیم که از این چرخه علمی عقب نمانیم.

وی توجه به توسعه فناوری را بسیار مهم دانست و گفت: زمانی توسعه فناوری را خواهیم داشت که تمامی عوامل رشد و توسعه مورد توجه قرار گیرد، زیرا در دنیای امروز راهبرد به سمت برتری‌های خفیف پیش می‌رود و سرعت آنچنان زیاد شده که حتی کوچک‌ترین تعلل باعث عقب ماندگی می‌شود.

جانشین وزیر دفاع خاطر نشان کردند: باید تلاش کنیم که توسعه بهره‌وری عملیاتی شود، از سوی دیگر نباید در دام پیروزی‌های فعلی گیر بیفتیم زیرا در فناوری، توسعه نهایت ندارد و به هر جا برسیم باز هم گام‌های فراوانی برای توسعه وجود دارد.

سردار فرحی افزود: در طی سه سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ما برای مشتریان داخلی ثابت مانده و یا حتی کاهش یافته است و رشد قیمت محصولات تولیدی ما به هیچ عنوان قابل مقایسه با نرخ تورم نیست، با این وجود خروجی وزارت دفاع حداقل سه برابر شده و در مدت سه سال گذشته رشد ۱۰ برابری محصولات دفاعی را داشته‌ایم و این عملکرد ما تنها به دلیل توجه به بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشوری و البته کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وی است.

وی افزود: در حال حاضر با بیش از ۸ هزار شرکت دانش بنیان همکاری مشترک داریم و این همکاری باعث کاهش هزینه و افزایش تولیدات و بهره‌وری در وزارت دفاع شده است.

جانشین وزیر دفاع، نیروی انسانی کار آمد را در افزایش رشد و پیشرفت و افزایش بهره وری بسیار مؤثر دانست و افزود: برای اینکه با هزینه کمتر و بدون افزایش قیمت و با وجود تورم بالا بتوانیم رضایت مشتری را تأمین کنیم، تلاش کردیم که سطح بهره‌وی را ارتقا دهیم و با تأسیس حدود ۴۰۰ دفتر در حال طراحی مسیر توسعه هستیم و در قالب یک نظام نوآوری بحث توسعه فناوری‌های گلوگاهی و نو ظهور و رصد فناوری‌های نو جهان و همچنین همسان سازی و هم افزایی با نظام توسعه کشوری، توانستیم به میانگین رشد بالایی برسیم.

سردار فرحی گفت: در وزارت دفاع توجه به افزایش بهره‌وی به یک فرهنگ تبدیل شده است و به لطف خدا تلاش داریم با کاهش هزینه و توسعه فناوری‌ها بتوانیم رضایت مشتریان را تأمین کنیم و مهم‌تر از همه توسعه صادرات را داشته باشیم، زیرا توسعه صادرات در گرو افزایش بهره‌وی است و به این دلیل است که امسال سطح صادرات تجهیزات دفاعی ما نسبت به سال گذاشته با افزایش سه برابری روبرو بوده است و توانسته‌ایم محصولاتی قابل رقابت در بازار جهانی ارائه کنیم.

کد خبر 5605217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha