۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹

شهردار منطقه ۱۸ مطرح کرد؛

تخریب ۱۲ ویلا در یک روز/ ۴۸ ساعته اسکلت ساختمان ۶طبقه زدند

تخریب ۱۲ ویلا در یک روز/ ۴۸ ساعته اسکلت ساختمان ۶طبقه زدند

شهردار منطقه ۱۸ گفت: فقط در یک روز ۱۲ ویلا ساخته شده در منطقه ۱۸ تهران تخریب شد که این کار در تاریخ شهرداری بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در نود و ششمین جلسه شورای شهر با اشاره به گزارش محله مسلمین در منطقه ۱۸ گفت: این منطقه در گذشته در بافت نبوده است و ۱۳۱ پلاک در این منطقه فیریز شده بود.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد ابنیه این منطقه ناپایدار بود و نهایتاً طرحی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد و رفع چالش‌های طرح تفصیلی، توجه به منطقه، افزایش مشارکت اجتماعی، به رسمیت شناختن حقوق مالکان، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز از جمله توجهات این طرح بود.

در ادامه محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ گفت‌: بالغ بر ۴ هکتار مشکل مسلمین برطرف شده است همچنین مشکلات منطقه خرمن کوب در مجاورت آزادگان بالغ بر ۴۹ هکتار و بیش از ۴۸۰ پلاک حل شده است.

خسروی با بیان اینکه دو چالش عمده در منطقه ۱۸ وجود دارد گفت: حریم شهر تهران متولی ندارد و با جدیدت در حال جنگیدن در حریم هستیم همچنین شن چاله‌ها نیز یکی دیگر از مشکلات منطقه است و امیدواریم بتوانیم این مشکل را هم حل کنیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به جذب سرمایه گذار گفت: باید ماهی ۴۰ میلیارد تومان باید برای منطقه هزینه کنیم و جذب اعتبار آن با توجه به وضعیت موجود ممکن نیست اما با این وجود در حال جذب این سرمایه هستیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در مسکن و گودهای پر خطر بیان کرد: سازه‌ای در منطقه ۱۸ در مدت ۴۸ ساعت بیش از ۶ طبقه اسکلت زده بود اما امروز این سازه تخریب می‌شود ما فقط در یک روز ۱۲ ویلا ساخته شده را تخریب کردیم که این کار در تاریخ شهرداری تهران بی سابقه بوده است.

کد خبر 5606661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      خداقوت! 👌🍃