تاکید اندونزی بر حضور پوتین و زلنسکی در نشست گروه ۲۰

تاکید اندونزی بر حضور پوتین و زلنسکی در نشست گروه ۲۰

وزیر خارجه اندونزی بر حضور رئیس جمهور روسیه و اوکراین در نشست گروه ۲۰ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «رتنو مرسودی» وزیر خارجه اندونزی بر حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در نشست گروه ۲۰ تاکید کرد.

وزیر خارجه اندونزی افزود: شرایط جهانی بی ثبات است، ولی دفتر او به تماس ها با رئیس جمهور دو کشور روسیه و اوکراین ادامه می دهد.

پیش از این، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی هم گفته بود که هم پوتین (رئیس جمهور روسیه) و هم «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین تأیید کرده اند که شخصاً در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد.

گرچه اندونزی برای ممنوعیت حضور پوتین در این اجلاس تحت فشار زیادی قرار گرفته اما جارکارتا از کوتاه آمدن مقابل درخواست‌های حذف پوتین خودداری کرده است. وزارت خارجه این کشور نیز در ماه مارس اعلام کرد که در این باره «بی‌ طرف» خواهد ماند و طبق برنامه از تمامی اعضا دعوت به‌ عمل خواهد آورد.

این در حالی است که پیش از این سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با تمجید از تلاش‌های اندونزی به عنوان میزبان اجلاس وزرای خارجه گروه ۲۰، موسوم به جی ۲۰، در راستای حصول اطمینان از اینکه آثار جنگ روسیه در این اجلاس مورد بررسی قرار گیرد، گفت که «مسکو از لحاظ اخلاقی حق نشستن در این اجلاس را ندارد».

این موضع خصمانه لندن علیه مسکو پس از آن صورت گرفت که «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس ماه گذشته گفته بود که برای مقابله با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این اجلاس به اندونزی خواهد رفت.

کد خبر 5607148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha