وزارت خارجه روسیه:

«پوتین» در نشست گروه-۲۰ در اندونزی شرکت می‌کند

«پوتین» در نشست گروه-۲۰ در اندونزی شرکت می‌کند

وزارت خارجه روسیه امروز با صدور بیانیه ای با اعلام برگزاری مراسم افتتاح سفارت «دونتسک» در مسکو، از قصد «پوتین» در برای شرکت در نشست گروه- ۲۰ در اندونزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه قرار است ۱۲ جولای در مراسم افتتاح سفارت «دونتسک» در مسکو شرکت کند.

پس از تسلط ارتش روسیه بر شهر لیسیچانسک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ژنرال‌ های ارتش خود فرمان پیش روی به سمت دونتسک را صادر کرد.

مقامات اوکراینی همزمان با دستور رئیس جمهور روسیه به ارتش این کشور به ادامه پیشروی‌ ها در شرق اوکراین، اعلام کردند که نیروهای اوکراینی خطوط دفاعی جدیدی را در «دونتسک» در شرق اوکراین ایجاد کرده و قصد دارند در جنوب این کشور حملات متقابلی را آغاز کنند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه شده است: مسکو اندونزی را از قصد ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ مطلع کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، بیانیه مذکور در این باره اضافه کرد: در رابطه با نشست نوامبر گروه-۲۰، دعوتنامه رسمی از «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی خطاب به رئیس جمهور روسیه دریافت شده است. جاکارتا به طور غیرقطعی از قصد «ولادیمیر پوتین» برای شرکت در این نشست مطلع شد. قالب مشارکت به روند شرایط در جهان و با در نظر گرفتن وضعیت بهداشتی و اپیدمیولوژیک در جنوب شرق آسیا بستگی دارد.البته، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هیئت روسی را در نشست حضوری وزرای خارجه گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی در ۷ تا ۸ ژوئیه مدیریت خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: روسیه گروه- ۲۰ را به عنوان مجمع پیشرو برای همکاری های اقتصادی بین المللی و به عنوان مکانیسمی مؤثر برای حکمرانی چندجانبه می داند که بر اساس آن باید تصمیمات سنجیده ای در راستای منافع کل جهان اتخاذ شود.

این در حالیست که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد که دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۲۰ (G۲۰) بسیار غیرمحتمل است.

کد خبر 5532506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha