۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵

مدیر زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۲ مرکز تولید بذر سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری فعال است

۲ مرکز تولید بذر سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر دو مرکز تولید بذر سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله سعیدی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کشاورزان با تهیه بذر از این مراکز از سلامت بذر و کم بودن درصد آلودگی بذر مطمئن هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری از سال آینده افزود: در این طرح محصول سیب‌زمینی کشاورزان بدون واسطه از تولیدکننده خریداری می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: در این طرح مسئولان مراکز فرآوری به‌طور مستقیم با کشاورزان قرارداد می‌بندند و در فصل کشت سیب‌زمینی بذر، کود و سم مورد نیاز کشاورز را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به خرید تضمینی سیب‌زمینی تولیدی در زمان برداشت محصول یادآور شد: این طرح به‌منظور کاهش دست واسطه و دلالان اجرا می‌شود. م

دیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: امسال ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت سیب‌زمینی با پیش‌بینی برداشت ۲۲۰ هزار تن محصول اختصاص یافت.

سعیدی اظهار داشت: ۶۰ درصد سیب‌زمینی تولیدی در چهارمحال و بختیاری در بازار محلی مصرف و بقیه به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

کد خبر 5610841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha