بشار اسد:

مقاومت، اصل و مبنای احیای حقوق است/سوریه حامی مقاومت باقی می ماند

مقاومت، اصل و مبنای احیای حقوق است/سوریه حامی مقاومت باقی می ماند

رئیس جمهور سوریه در دیدار با سران گروه های فلسطینی بر ضرورت پایبندی به مقاومت برای احقاق حقوق تأکید کرد و گفت: تمام تلاش‌ها برای حذف آرمان فلسطین از وجدان و ذهن نسل‌های جدید شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز چهارشنبه با هیئتی متشکل از شماری از رهبران و نمایندگان گروه‌ها و جناح‌های فلسطینی دیدار کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری سوریه ضمن اعلام این خبر افزود: دو طرف در این دیدار که در دمشق برگزار شد، نتایج گفتگوهای آشتی ملی که در روزهای گذشته بین گروه‌های فلسطینی در الجزایر انجام شد و همچنین راه‌های تقویت این گفتگوها را مورد بحث و بررسی قرار دادند تا روند مصالحه با تشدید مقاومت مردمی علیه اشغالگری اسرائیل و جنایات مستمر آن در سرزمین‌های فلسطینی همخوانی داشته باشد.

مقاومت، اصل و مبنای احیای حقوق است/سوریه حامی مقاومت باقی می ماند

بشار اسد رئیس جمهور سوریه ضمن سخنانی در این دیدار، اهمیت گفتگوهای الجزایر را ناشی از دستاوردهای این گفتگوها برای اتحاد فلسطینیان برشمرد و و اینکه این وحدت نقطه شروعی در راه تلاش برای خدمت به آرمان فلسطین است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت مردم فلسطین، اساس قدرت آنها برای مقابله با اشغالگری و احیای حقوقشان است، تأکید کرد: تمام تلاش‌ها برای پاک کردن آرمان فلسطین از وجدان و ذهن نسل‌های جدید در منطقه عربی به ویژه در فلسطین موفق نبوده و نخواهد بود. آنچه اکنون در تمام سرزمین‌های فلسطینی می‌گذرد، ثابت می‌کند که نسل‌های جدید همچنان به مقاومت پایبند هستند.

مقاومت، اصل و مبنای احیای حقوق است/سوریه حامی مقاومت باقی می ماند

بشار اسد در ادامه تصریح کرد: سوریه با وجود جنگی که در معرض آن قرار دارد، به هیچ وجه مواضع خود را در حمایت از مقاومت تغییر نداده است. این رویکرد سوریه بر اساس اصول و اعتقاد عمیق مردم آن به آرمان مقاومت است و اینکه در پیش گرفتن این رویکرد و قرار گرفتن در صف محور مقاومت در راستای منافع ما است. مقاومت یک دیدگاه نیست، بلکه اصل و مبنای احیای حقوق است که با سرشت انسان درآمیخته است.

رئیس جمهور سوریه در پایان گفت: مواضع سوریه در حمایت از مقاومت که همه آن را قبل از جنگ می‌شناختند، تغییر نخواهد کرد و همچنان حامی مقاومت باقی خواهد ماند.

مقاومت، اصل و مبنای احیای حقوق است/سوریه حامی مقاومت باقی می ماند

گفتنی است که در هیئت گروه‌های فلسطینی «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «طلال ناجی» دبیرکل فرماندهی جبهه مردمی، «محمد قیس» دبیرکل سازمان صاعقه، «زیاد الصغیر» دبیر کل جنبش فتح انتفاضه، «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، «فهد سلیمان» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، «خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین، «یوسف مقده» دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس و «سمیر الرفاعی» سفیر فلسطین در سوریه حضور داشتند.

کد خبر 5612879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha