۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷

مدیرکل راهداری خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای ۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی پدافند غیرعامل در خراسان رضوی

اجرای ۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی پدافند غیرعامل در خراسان رضوی

مشهد ـ مدیرکل راهداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی برای ایمن‌سازی، تقویت و نگهداری زیرساختهای مهم و حائز اهمیت حمل و نقل استان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شهامت اظهار کرد: یکی از این موارد احداث پل باکسی بتنی ۱۷ دهانه در منطقه کدکن تربت حیدریه است که موجب کاهش آسیب پذیری، تداوم و ارتقای خدمت رسانی محور ارتباطی کدکن- رباط سنگ شد و ساخت این پل به علت انسداد محور در هنگام بارش‌ها و جاری شدن سیلاب، دارای اهمیت بود. اجرای ۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی پدافند غیرعامل در خراسان رضوی

مدیرکل راهداری خراسان رضوی ادامه داد: به منظور رفع مشکلات مردم منطقه و جلوگیری از انسداد مسیر مشهد- تربت حیدریه و مناطق و روستاهای کدکن و رباط سنگ، این پل باهزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، با عرض ۱۱ و طول ۴۱ متر ساخته شده است.

وی گفت: آبنمای باکسی ۱۲ دهانه محور جعفرآباد- تربت جام با هدف پیشگیری و کاهش خسارت، تسهیل مدیریت بحران و آسیب‌های وارده به این راه مهم با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال و با اجرای ۹۶ عدد باکس پیش ساخته بتنی ۲ متری انجام شد که در زمان بارش‌های فصلی از وارد آمدن خسارت به راه و انسداد محور جعفرآباد _تربت جام جلوگیری می‌کند.

شهامت با اشاره به بازسازی و مقاوم سازی پل سنگ بست در محور مشهد _ فریمان با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال افزود: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای استان تعمیر، بازسازی و مقاوم سازی پل‌ها است که این اقدام به منظور حفظ تردد دائمی و افزایش تاب آوری راه‌های استان، تسهیل مدیریت بحران و ارتقای خدمت رسانی در شبکه حمل و نقل استان، خصوصاً در محور ترانزیتی مشهد- فریمان- تربت جام- تایباد و بالعکس که بخشی از دالان ترانزیتی شرقی - غربی کشور محسوب می‌شود، اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل راهداری خراسان رضوی گفت: بازسازی پل هشت متری پاسگاه اسماعیل آباد در محور تجاری مشهد - سرخس نیز با هدف تسهیل مدیریت بحران، ایمن سازی محور و تداوم و ارتقای خدمات ضروری انجام شد، که برای اجرای این طرح بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 5614267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha