۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷

طالبان: آمریکا مانع به رسمیت شناختن ما است

طالبان: آمریکا مانع به رسمیت شناختن ما است

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: آمریکا مانع به رسمیت شناختن ما است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آریانا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز شنبه در گفتگویی رسانه ای اعلام کرد: غرب به ویژه آمریکا نمی خواهند که افغانستان به رسمیت شناخته شود.

سخنگوی طالبان در این خصوص ادامه داد: برخی از کشورهای اسلامی به دلیل برخی مسائلی که با آمریکا دارند، تمایل ندارند حکومت طالبان را به رسمیت بشناسند.

ذبیح الله مجاهد در این خصوص افزود: هیات حاکمه افغانستان خواهان تعامل رسمی با جامعه جهانی است. آمریکا در افغانستان شکست خورده و متحمل هزینه سنگین سیاسی و اقتصادی شد و به این دلیل شاید آمادگی تعامل رسمی با ما را نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اما تعامل رسمی میان دو کشور افغانستان و آمریکا به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود. سیاست امارت اسلامی تعامل با تمام کشورها براساس احترام متقابل است و کسی حق ندارد استقلال افغانستان را زیر پا بگذارد.

سخنگوی دولت موقت طالبان ۱۰ شهریور ماه هم در مصاحبه با طلوع نیوز اعلام کرده بود: ایالات متحده آمریکا با اعمال فشار مانع از به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان در افغانستان توسط جامعه جهانی می شود. هنوز هیچ کشوری در جهان طالبان را به رسمیت نشناخته است. برخی از کشورها در مکانیسم تصمیم گیری بین المللی نقش دارند. برخی از دولت ها نمی گذارند کشورها طالبان را به رسمیت بشناسند، وگرنه همسایگان ما، کشورهای منطقه یا کشورهای دور و نزدیک چنین قصدی ندارند. برخی کشورها نمی خواهند حکومت اسلامی را ببینند.

گفتنی است که بیش از یک سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند؛ اکنون هم با گذشته بیش از یک سال، هنوز دولت موقت طالبان در این کشور را به رسمیت نمی شناسند.

کد خبر 5614617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha