۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸

طالبان: معرفی کابینه رسمی افغانستان به وقت بیشتری نیاز دارد

طالبان: معرفی کابینه رسمی افغانستان به وقت بیشتری نیاز دارد

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان گفت که اعلام کابینه رسمی در این کشور مدتی طول خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: اعلام کابینه رسمی در افغانستان مدتی طول خواهد کشید و به زمان بیشتری نیاز دارد.

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان افزود: قانون اساسی هنوز تدوین نشده است. افغان های مقیم خارج هنوز نیامده اند. اینها اصول دولت است، هر زمان که این معیارها رعایت شود، دولت در شرایط عادی تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که برخی از تحلیلگران سیاسی معتقدند که معرفی کابینه رسمی در افغانستان، زمینه را برای حکمرانی مناسب در کشور فراهم می کند.

در همین ارتباط، سید اسحاق گیلانی رهبر نهضت همبستگی ملی افغانستان در این باره به شبکه طلوع نیوز گفت: بیش از یک سال از تلاش کابینه موقت برای جلب اعتماد ملت و جامعه جهانی می گذرد. اکنون زمان ایجاد تغییر در این کابینه است. باید چهره‌ هایی در حکومت بیایند که سرپرستان موقت نباشند، بلکه رسماً تعیین شوند تا مسئولیت‌ های خود را بشناسند.

به گزارش آناتولی، نعمت الله بیژن کارشناس روابط بین الملل نیز گفت: اداره دولت توسط سرپرستان باعث شده که افغانستان در یک وضعیت بی‌ سرنوشتی قرار بگیرد و از سوی دیگر باید سیاست‌ هایی اجرا شود که به نفع منافع ملی افغانستان باشد و حقوق مردم افغانستان را زیر پا نگذارد.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان در ۱۵ آگوست سال ۲۰۲۱، در بحبوحه رکود اقتصادی و عدم به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی با مشکل مواجه شده است.

کشورهای جهان تحریم های زیادی را اعمال و نقل و انتقالات بانکی را متوقف و میلیاردها دلار دیگر از ذخایر ارزی افغانستان را مسدود کرده اند به شکلی که کابل با تبعات سنگین بیش از ۲ دهه اشغالگری متجاوزان غربی به سرکردگی تروریست های آمریکا مواجه است.

کد خبر 5608703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha