۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴

وزیر خارجه هند به روسیه می‌رود

وزیر خارجه هند به روسیه می‌رود

رسانه‌های هند اعلام کردند وزیر خارجه این کشور در هفته‌های آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، « سابرامانیام جایشانکار»، وزیر خارجه هند باری دیدار با «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود ۸ نوامبر (۱۷ آبان) به مسکو سفر خواهد کرد.

گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی محور اصلی گفت‌وگوهای وزیر خارجه هند و روسیه خواهد بود.

سفر جایشانکار به روسیه در شرایط حساسی از جنگ اوکراین انجام می‌شود؛ در هفته‌های اخیر مسکو و کی‌یف به احتمال استفاده از «بمب کثیف» متهم می‌کنند.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد اوکراین تلاش دارد برای بدنام‌کردن ارتش روسیه با عملیاتِ «پرچمِ دروغین» از بمب‌های کثیف استفاده و اعلام کند که روسیه از این نوع بمب‌ها استفاده کرده است.

از طرفی دیگر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور و سران کشورهای غربی هم این اتهام را رد کردند و مدعی شدند که خود روسیه برنامه دارد که از بمب‌های کثیف استفاده کند و برای این منظور چنین تبلیغاتی در سطح رسانه به راه انداخته است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی، صادرات نفت روسیه را تحریم کردند و این موجب شد که برخی از خریداران سنتی نفت روسیه از جمله هند، سومین کشور مصرف‌کننده نفت جهان، واردات نفت روسیه را ظاهراً متوقف کنند.

اما نشریه بلومبرگ در اوایل مرداد امسال به نقل از منابعی آگاه در دولت هند گزارش داد که پالایشگاه‌های بزرگ و دولتی هندی به شکلی روزافزون در حال رفتن به سمتِ تُجار خصوصیِ کمترشناخته‌شده و کوچک‌تر هستند تا خرید نفت تخفیف‌داده‌شده روسیه را افزایش دهند.

کد خبر 5618487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha