۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

عقب‌نشینی انگلیس از انتقال سفارت به قدس اشغالی

عقب‌نشینی انگلیس از انتقال سفارت به قدس اشغالی

دولت جدید انگلیس از برنامه دولت پیشین در ارتباط با انتقال سفارت لندن از تل آویو به قدس اشغالی عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه امروز پنجشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که دولت جدید انگلیس از برنامه دولت پیشین در خصوص انتقال سفارت لندن از تل آویو به قدس اشغالی عقب نشینی کرده است.

عقب‌نشینی انگلیس از انتقال سفارت به قدس اشغالی

برخی رسانه ها نیز در این باره اعلام کردند که سخنگوی «ریشی سوناک» نخست‌وزیر جدید انگلیس این خبر را تأیید کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، این مقام انگلیس در این خصوص گفت: هیچ برنامه ای برای انتقال سفارت انگلیس از تل آویو (به قدس اشغالی) وجود ندارد.

تصمیم پیشین از سوی «لیز تراس» نخست وزیر سابق و مستعفی انگلیس اتخاذ شده بود.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» ۳۰ مهر ماه از بازدید یک هیأت انگلیسی از قدس اشغالی به منظور انتقال سفارتخانه این کشور به این شهر خبر داده بود.

این روزنامه صهیونیستی افزود که «لیز تراس» نخست وزیر سابق انگلیس اعلام کرد که بررسی امکان انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی را خواستار شده بود.

این در حالی است که دولت استرالیا به تازگی به طور رسمی تصمیم به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد. پنی وونگ وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد: دولت استرالیا تصمیم کابینه قبلی درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را لغو می کند.

وونگ در یک کنفرانس خبری گفت که اسکات موریسون، نخست وزیر اسبق استرالیا با به رسمیت شناختن قدس به جای تل آویو، یک بازی بد انجام داد و باعث شد تا استرالیا از جامعه بین المللی کنار گذاشته شود.

کد خبر 5623725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha