۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۵

علت اصلی انصراف «جانسون» از رقابت برای رسیدن به خیابان «داونینگ»

علت اصلی انصراف «جانسون» از رقابت برای رسیدن به خیابان «داونینگ»

روزنامه انگلیسی «آبزرور» علت اصلی انصراف بورس جانسون از رقابت برای رسیدن به پست نخست وزیری انگلیس را ترس از دست دادن سود چند میلیون دلاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، روزنامه «آبزرور» The Observer اعلام کرد که «بوریس جانسون» نخست وزیر پیشین انگلیس از رقابت برای تصدی پست نخست وزیری کناره گیری کرد تا سود مالی چند میلیون دلاری خود را از دست ندهد.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد که بوریس جانسون برای اینکه سالانه ۱۰ میلیون پوند (۱۱.۳ میلیون دلار) درآمد حاصل از سخنرانی عمومی و فروش خاطراتش را از دست ندهد، از رقابت برای رهبری حزب محافظه کار و در نتیجه سمت نخست وزیری انگلیس کناره گیری کرد.

روزنامه آبزرور به نقل از یک منبع آگاه نوشت که جانسون پس از استعفای خود از نخست وزیری انگلیس در ژوئیه سال جاری، با آژانس استعدادیابی «اندیور» در هالیوود و شرکت تابعه آن یعنی آژانس هری واکر (HWA) در مورد سخنرانی در رویدادهای عمومی به ازای دریافت دستمزد مذاکره کرد.

طبق گزارش این روزنامه، در میان مشتریان HWA، به عنوان مثال برخی از رؤسای جمهور سابق ایالات متحده مانند بیل کلینتون و باراک اوباما، و همچنین تنیسور آمریکایی «سرنا ویلیامز» حضور دارند.

منبع مذکور به روزنامه آبزرور گفت: «آری امانوئل» رئیس آژانس استعدادیابی «اندیور» به جانسون هشدار داد که باخت احتمالی او در مبارزه برای نخست وزیری در مقابل ریشی سوناک، تأثیر منفی بر درآمد حاصل از حضور او در میان عموم در آینده خواهد داشت و درآمد موجود را به نصف کاهش خواهد داد. در نتیجه، جانسون تصمیم گرفت که تلاشی برای بازگشت به خیابان «داونینگ» نداشته باشد و به همین علت، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس شد.

کد خبر 5625997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha