۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۲

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

دانشگاه ها پایگاه احزاب سیاسی نشود/ خنثی شدن توطئه های دشمن

دانشگاه ها پایگاه احزاب سیاسی نشود/ خنثی شدن توطئه های دشمن

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با هشدار درباره تبدیل دانشگاه‌ها به پایگاه احزاب و گروه های سیاسی گفت: استکبار درصدد است تا دانشگاه و دانشجویان را ازمسیر اصلی خارج کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح یکشنبه در جمع اساتید انقلابی دانشگاه‌های مازندران افزود: دانشگاه و دانشجو موتور محرکه کشور برای دستیابی به قله‌های پیشرفت آرمانی است.

وی ادامه داد: دانشجویان کشورمان در طول ۴۳ سال گذشته تصویر روشنی از نقش خود در اعتلای مفاهیم اساسی معرفتی و اسلامی بازتاب داده‌اند.

این مسئول سیاسی و امنیتی با اشاره به حوادث اخیر در برخی دانشگاه‌ها یادآور شد: حوادث تلخ برخی از دانشگاه‌ها در هفته‌های اخیر ناشی از گروگان‌گیری دانشجویان توسط احزاب و فعالیت سو گروه‌های سیاسی در محیط دانشگاهی است.

سلگی خاطرنشان کرد: دانشجویان فهیم با جداسازی صف خود از آشوبگران توطئه شوم دشمنان در حوادث اخیر را خنثی کردند.

وی با اظهار اینکه دانشگاه محل رویش اندیشه‌های ضد امپریالیستی است افزود: دانشگاه با تداوم حرکت در مسیر آرمان‌های رفیع انقلاب به قله‌های پیشرفت دست خواهد یافت.

این مسئول افزود: آرمان خواهی دانشجویان انقلابی در مسیر تجلی اراده‌های ایمانی موجب خشم و عصبانیت مظهر استکبار شده است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توجه به رویکرد فرهنگی در حرکت دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری برای رشد و اعتلای آموزه‌های وحیانی و فرهنگی در دانشگاه‌ها، ناکامی دشمنان را به دنبال دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران دانشگاه را مبدا تحول و توسعه آرمانی کشور دانست و افزود: نقش تأثیر گذار دانشجویان در گام دوم انقلاب باید برجسته باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تغییر ذائقه فرهنگی جوانان و آینده سازان ایران اسلامی افزود: راهبرد دشمنان علیه انقلاب اسلامی در مقطع فعلی تغییر جریان فکری نسل جوان و نوجوان کشورمان است.

سلگی، تکیه بر ارزش‌های متعالی اسلامی را راه برون رفت از چالش‌های بنیادی کشور عنوان و تصریح کرد: باید فرهنگ ما می‌توانیم در همه ارکان تصمیم سازی و توسعه کشور عملیاتی شود.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور اظهار کرد: بخش مهمی از چالش‌های عرصه فرهنگی ناشی از عدم توجه به قابلیت‌های مؤثر عرصه فرهنگ در تحکیم اراده‌های پرشور معنوی و مردمی است که در کشور موج می‌زند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: باید با توجه به نیازهای فرهنگی و عمق بخشی به سبک زندگی دینی ابتکار عمل را در حوزه فرهنگ در دست بگیریم.

وی تصریح کرد: وادادگی و انفعال در رویکردهای فرهنگی مسیر رشد و بالندگی کشور را سد می‌کند و مسئولان بویژه در دانشگاه‌ها باید از دانشجویان به عنوان سرمایه‌های عظیم انسانی در برابر امواج سهمگین فرهنگی دشمنان صیانت کنند.

کد خبر 5630732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha