دیدار «جو بایدن» و «رجب طیب اردوغان» در جزیره بالی اندونزی

دیدار «جو بایدن» و «رجب طیب اردوغان» در جزیره بالی اندونزی

رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه در حاشیه نشست گروه 20 در جزیره بالی اندونزی، پشت درهای بسته و به دور از دوربین های خبرنگاران دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز سه‌شنبه با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ که در جزیره بالی اندونزی در حال برگزاری است، دیدار کرد.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی گزارش داد که در دیدار اردوغان و بایدن که پشت درهای بسته و به دور از دوربین‌های خبرنگاران انجام شد، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه، «نورالدین نباتی» وزیر خزانه داری و دارایی و «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز حضور داشتند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه هم با اشاره به جزئیات این دیدار اعلام کرد که اردوغان و بایدن در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اندونزی درباره روابط دوجانبه و مسائل مربوط به همکاری‌های تجاری و امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

کاخ سفید نیز در واکنش به این دیدار اعلام کرد: بایدن در دیدار با اردوغان از تلاش‌های ترکیه برای تمدید اجرای توافق صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه قدردانی کرد. دو طرف بر اهمیت حیاتی بودن توافق غلات برای امنتی غذایی و ضرورت ادامه آن تأکید کردند. بایدن و اردوغان همچنین درباره تداوم هماهنگی نزدیک درباره ناتو و سایر مسائل منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردند.

این خبر در حالی است که اردوغان همچنین در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی اندونزی، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد. این دیدار در مقر اجلاس سران گروه ۲۰ و پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

قابل ذکر است که امروز سه شنبه، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی با سخنرانی خود اجلاس سران گروه ۲۰ را که سه شنبه و چهارشنبه ادامه خواهد داشت، افتتاح کرد. گروه ۲۰ مجمعی است که در سال ۱۹۹۹ برای مقابله با بحران‌های مالی تأسیس شد و دو سوم حجم تجارت در جهان را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 5632682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha