۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶

سرویس امنیتی سوئد:

انفجارها در خطوط گازی نورد استریم، نتیجه خرابکاری بود

انفجارها در خطوط گازی نورد استریم، نتیجه خرابکاری بود

سرویس امنیتی سوئد اعلام کرد که انفجارهای صورت گرفته در خطوط لوله گازی نورد استریم، نتیجه مستقیم یک خرابکاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیتی سوئد وجود خرابکاری در انفجارهای ماه سپتامبر خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه را تائید کرد.

سرویس امنیتی سوئد امروز جمعه در اعلام نتایج بررسی‌های خود از محل حادثه انفجار در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲، خرابکاری در این خطوط متعلق به روسیه را تأیید کرد.

در بیانیه سرویس امنیتی سوئد آمده است: در جریان بررسی‌های فشرده صحنه حادثه، که در محل انفجارها در دریای بالتیک صورت گرفت، مشخص شد که خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ در معرض خرابکاری فاحش قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، تحقیقات سرویس امنیتی سوئد که به سرپرستی یک دادستان واحد امنیت ملی این کشور در حال انجام است، صدمات گسترده‌ای به خطوط لوله گازی نورد استریم ناشی از انفجارها را ثبت کرده است. پس از شناسایی بقایای مواد منفجره بر روی تعدادی از اقلام ضبط شده از صحنه حادثه و تجزیه و تحلیل آنها، خرابکاری در این خطوط که منجر به انفجارهای قدرتمند شد، محرز بوده و تأیید شد.

سرویس امنیتی سوئد تاکید کرد که تحقیق گسترده و جامع در حال انجام، به همراه تجزیه و تحلیل کامل مواد گرده آوری شده از محل حادثه، دستیابی به نتایج قطعی‌تری در مورد انفجارهای نورد استریم را میسر می‌کند.

این دو خط لوله بزرگ زیر دریایی بالتیک که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شوند، ماه گذشته با «انفجارهایی قدرتمند» تخریب شده و آلمان، سوئد و دانمارک تحقیقات خود را درباره این انفجار که از آن به عنوان «خرابکاری» یاد می‌شود، آغاز کردند. «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اخیراً اعلام کرد مسکو دلایل غیر مستقیمی دارد که نشان می‌دهد که پیام «لیز تراس» نخست وزیر سابق انگلیس به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در رابطه با انفجارهای خطوط گازی نورد استریم روسیه در ماه گذشته میلادی بوده است.

کد خبر 5634720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha