۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

جزئیات بیمه‌ اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان

جزئیات بیمه‌ اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در ارتباط با خدمات بیمه اجتماعی به کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش این صندوق، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت اله برقراری با حضور در خبرگزاری مهر، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت.

وی در ابتدا با عنوان این مطلب که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در راستای فرامین امامین انقلاب و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت مکلف است بیمه را برای آحاد جامعه فراهم کند، ایجاد شده است، گفت: بر این اساس روستاییان، عشایر، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بهره مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود ۹ تا ۱۰ میلیون نفر جامعه هدف ما هستند، افزود: در ابتدای تأسیس آهنگ حرکت صندوق کند (۱۵ درصد) بوده و طی سال‌های زیادی تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال، عضو صندوق بوده‌اند اما در مجموع، اعضای صندوق به دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

برقراری تأکید کرد: به منظور جبران کندی حرکت صندوق از سال گذشته نگاه تحولی را برای بیمه اجتماعی مشمولین آغاز کرده‌ایم و از آغاز دولت مردمی سیزدهم تاکنون ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفته‌اند که تحولی بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق هستند، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال داریم که از هر بعد شایستگی ارائه خدمات بیمه اجتماعی را دارند، چرا که امنیت غذایی ما توسط روستاییان و کشاورزان تأمین می‌شود.

جزئیات بیمه‌ اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان

برقراری همچنین در خصوص نقل و انتقال بیمه شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: بر اساس قوانین، سوابق بیمه شدگان سایر صندوق‌ها می‌تواند به صندوق روستاییان انتقال پیدا کنند.

بر اساس قوانین بیمه شدگان سایر صندوق‌ها می‌توانند به صندوق روستاییان انتقال پیدا کنند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در خصوص خدمات درمانی صندوق روستاییان و عشایر گفت: بخش درمان بر اساس آئین نامه بر عهده سازمان بیمه سلامت است و این سازمان موظف است خدمات درمانی را برای روستاییان، عشایر و کشاورزان فراهم کند.

برقراری به سطوح درآمدی هشت گانه صندوق بیمه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی رفاه، بیمه شدگان از ۸ سطح درآمدی برخوردارند؛ به طوری که یک سوم حق بیمه را بیمه شده و دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، سطح هشت درآمدی، بالاترین سطح حقوق و مستمری را دارد.

وی گفت: در سال جاری سطوح درآمدی را ۶۰ درصد افزایش دادیم به طوری که بالاترین سطح به ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید که ۱۳۳ هزار تومان حق بیمه توسط بیمه شده و ۲۶۶ هزار تومان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: امسال قصد داریم حقوق و مستمری بیمه شدگان صندوق را بیش از ۴۰ درصد افزایش دهیم که امیدواریم موفقیت آمیز باشد.

برقراری در خصوص پوشش بیمه‌ای مددجویان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه، گفت: در حال حاضر قریب به ۱۲۰ هزار نفر از مددجویان این دو نهاد حمایتی تحت پوشش بیمه‌ای صندوق هستند که برنامه‌های متنوعی را برای پرداخت حق بیمه و ارائه خدمات به تمامی مشمولان جامعه هدف در نظر گرفته‌ایم.

جزئیات بیمه‌ اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان

امسال قصد داریم حقوق و مستمری بیمه شدگان صندوق روستاییان را بیش از ۴۰ درصد افزایش دهیم

وی به اعتبار مورد نیاز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هم اشاره کرد و گفت: پیش بینی اعتباری ما برای سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ هزار و ۷۰ میلیارد تومان به ما پرداخت شد و برای امسال پیش بینی ما ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم، افزود: برای بودجه ۱۴۰۱ نیز ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز داریم که اگر تمامی این مبلغ را به ما بدهند طلبی از دولت نخواهیم داشت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: سیاست ما این است که از دولت، وزیر و سازمان برنامه و بودجه بخواهیم که بودجه را واقعی پیش بینی کنند.

برقراری پیشنهاد داد که اگر یک سهم از سهام پتروشیمی خلیج فارس به ما بدهند می‌توانیم طلب خود را تسویه کنیم. امسال هزار میلیارد تومان در قالب سهام پالایشگاه نفت امام خمینی رحمت الله علیه شازند (۴۵ دهم درصد) دریافت کردیم که آن را در قالب رد دیون گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه ثبات و پایداری صندوق‌ها در صورت تخصیص اعتبار واقعی حفظ و ارتقا پیدا می‌کند، گفت: نگران این هستیم که بودجه ما واقعی دیده نشود و امیدواریم دولت توجه ویژه ای به این قشر محروم و زحمتکش داشته باشد.

جزئیات بیمه‌ اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان

برقراری، در خصوص بیمه تکمیلی بیمه شدگان صندوق گفت: در حال حاضر در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان بررسی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم بیمه شدگان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهیم و در صورت موفقیت آمیز بودن طرح، در استان‌های دیگر آن را اجرایی خواهیم کرد.

در حال حاضر در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان بررسی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم بیمه شدگان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهیم

برقراری گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید است که امیدواریم بتوانیم طی یک سال این تعداد بیمه شده را تحت پوشش قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت پشتیبانی صندوق ۱۰ به ۱ است که در مقایسه با صندوق‌های دیگر بسیار جلوتر هستیم و قصد داریم با پوشش یک میلیون نفر در سال آینده این پشتیبانی را به ۱۷ به ۱ برسانیم.

وی به افزایش میزان مستمری بیمه شدگان اشاره کرده و افزود: در سال جاری با پیشنهاد ارائه شده به طور متوسط بیش از ۴۰ درصد مبلغ مستمری، مستمری بگیران افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با اشاره به اینکه امسال با افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی در پرداخت حق بیمه به دنبال ایجاد مطلوبیت در پرداخت مستمری‌ها در سنوات آتی برای بیمه شدگان عزیز هستیم.

کد خبر 5643130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهنام IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      4 1
      هم مبلغ بازنشستگی خیلی کمه و هم سن بازنشستگی بالا
    • بهنام IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      3 1
      در موضوع انتقال سوابق تامین اجتماعی به صندوق روستاییان تخلف مهمی که صورت میگیرد این است که سازمان تامین اجتماعی که قبلا پول خود را در قالب حق بیمه از کارگر و کارفرما گرفته این بار مبلغ زیادی برای انتقال به صندوق بیمه روستاییان می گیرد که قابل توجه هم هست.
    • علی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      2 2
      چرا با امار بازی می کنید، بابای من با چند سال پرداخت حق بیمه ۸۵۰ هزارتومان بهش پرداخت می کنند، بدون هیچ امتیازاتی از قبیل بیمه درمان.
    • US ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      4 0
      با عرض سلام حقوق مستمری روستایی و عشایری خیلی کم است وکفاف زندگی نمی‌شود لطفا رسيدگی کید.
    • US ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      4 0
      با عرض سلام حقوق مستمری روستایی و عشایری خیلی کم است وکفاف زندگی نمی‌شود لطفا رسيدگی کید.
    • عباس IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 0
      سن بازنشستگی صندوق بیمه روستایی و عشایری ۶۵سال هست این ظلم آشکار و واضح به این قشر از جامعه است شاهد بودم افرادی روستایی در اثر بیماری یا تصادف و اصلا فرصت گرفتن بازنشستگی پیدا نکردن این صندوق ابزاری است برای چپاول روستائیان و عشایر
    • ایمان IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 0
      من الان ۱۰ سال بیمه دارم چه فایده بدرد نمیخوره نه بیمه درمانی داره نه حقوقش خوبه انگار صدقه به مردم میدن
    • حسن IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      0 0
      همش چرته بنده چند مرتبه رفتم برا بیمه میگن دولت حمایت نمیکنه باید آزاد حق بیمه پرداخت کنیم بنده کشاورز هستم
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      1 0
      سلام پدر من ۱۴ سال حق بیمه پرداخت کرده، الان ماهی ۶۰۰هزار حقوق میگیره این چه بیمه ای هست؟؟؟
    • محمود۷۴۶ IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      10 0
      سلام شما امسال فقط ده درصد به حقوقها اضافه کردید چرا دوروغ میگویید
    • ف IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      5 2
      لطفا کاری برای دفترچه درمانی هم انجام بدهید بیمه ای هست بدون دفترچه درمانی
      • ناصر IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
        0 0
        واقعا بیمه نیست ففط رفع مسئولیت جان مادرتون مثل بقیه بیمه ها باشه بقیه مولفه ها ودفترچه بیمه رو هم داشته باشه هرچی هزینشم میشه منه کشاورز میدم بااین رفیقمونم موافقم
    • ایمان IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      0 0
      دروغ های قشنگی آقای برقراری تحویل ملت دارن میدن،پدر من با اینکه الان ۶۰سال سن داره و بیش ۱۰سال بیمه دارد و دوسال پشت سرهم جراحی فتق شکم داشته،و توان کار کردن ندار متاسفانه هیچ مستمری نمیگره
    • علی AE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 0
      حقوق کسی که الان با سن ۶۵ باز نشست شده و ۳۰ سال سابقه داره، چنده؟
    • حسن IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 2
      سلام شما سن بازنشتگی ۶۵سال قراردادی وقتی مردی به چه دردمیخورد
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      3 2
      لعنت بهتون خدا ازتون نگذره فقط دروغ
      • علی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        0 1
        دوستانی که میگن کم حقوق میده رو قبول دارم ولی نمیگن تو این سالها چقدر واریز کردن .پدر بزرگ من با ده سال واریز بازنشسته هستش کل این ده سال دو میلیون نریخته الان ماهی یه تومن حداقلش میگیره