۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶

امام جمعه بوشهر:

نظام مسائل حدنگاری ملی تدوین شود

نظام مسائل حدنگاری ملی تدوین شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نظام مسائل حدنگاری ملی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست منطقه‌ای حدنگاری (کاداستر) در سالن کوثر استانداری بوشهر اظهار داشت: در جغرافیای هر کشور همه قطعات زمین کاملاً باید در نظام محاسباتی قائده ید بوده و اساس مالکیت آن مشخص باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که اینگونه عمل نشود نظام قدرت و ثروت و تصرفات پیرامون املاک دچار بحران تصرفی خواهد شد و کاملاً نظام قضائی درگیر مسئله این امر می‌شود.

امام جمعه بوشهر حدنگاری در عرصه تعیین تکلیف همه قطعات زمین در جغرافیای کشور را یک ضرورت دانست و افزود: قدرت تصرف برای مالک مشخص می‌شود و کار بزرگ‌تر این است که از تصرفات بی‌جا جلوگیری می‌کند و پرونده‌های قضائی هم کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: حدنگاری کیفی علاوه بر حدنگاری کمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند برای برنامه‌ریزی و تدوین بانک اطلاعاتی ارزش بالایی داشته باشد. با این کار یک نظام جامع املاک با ویژگی‌ها خواهیم داشت.

نظام مسائل حدنگاری ملی تدوین شود

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به برخی موانع حدنگاری خاطرنشان کرد: برخی افراد اسنادی دارند که از نظر حقوقی مشکل دارد و یا برخی املاک از گذشته اهدا شده و یا برخی تصرفات که زیر کشت رفته از جمله چالش‌ها در حدنگاری است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم افرادی که در عرصه حدنگاری تلاش می‌کنند یک نظام مسائل پیرامون حدنگاری احصا کنند و با یک کارگروه حقوقی قضائی حسب نظام اعطا و تملک این مسائل را بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: پیرامون این مسائل حکم حقوقی و فقهی مورد بررسی قرار گیرد و با اعمال قانون نظام مسائل حدنگاری ملی تدوین شود.

وی خواستار هماهنگی بین دستگاهی در این زمینه شد و گفت: اداره کل ثبت اسناد در یک استان بدون هماهنگی و همراهی دیگر نهادهای ذی‌ربط در اجرای حدنگاری موفق نمی‌شود که انتظار می‌رود همکاری لازم صورت گیرد.

کد خبر 5655157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha