۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵

رئیسی:

مسئله آب و آبرسانی به خراسان جنوبی در دستور کار دولت قرار دارد

مسئله آب و آبرسانی به خراسان جنوبی در دستور کار دولت قرار دارد

بیرجند- رئیس جمهور گفت: مردم بدانند مسئله آب و آبرسانی به خراسان جنوبی دنبال می‌شود و در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: صمیمانه از مردم خراسان جنوبی به واسطه استقبال گرم و حضور حماسی آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم بدانند که دولت و بنده به مسائل شهرستان‌ها، نیازها و ضرورت‌های شهرها توجه دارد، اظهار کرد: مصوبات دور دوم سفر به خراسان جنوبی ناظر بر جای جای استان است.

رئیسی با بیان اینکه در خراسان جنوبی بنا به همت مردم و مدیران مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان به خوبی پیگیری شده است، افزود: در دور اول سفر پنج هزار میلیارد اعتبار شامل دو هزار و ۷۰۰ میلیارد اعتبار عمرانی و دو هزار و۳۰۰ میلیارد تسهیلات به استان وارد و محقق شده است.

رئیسی خواستار تسریع در به نتیجه رساندن مصوبات سفر اول به استان شد و گفت: راه‌های اتصالی و اتصال ریلی از ضرورت‌های خراسان جنوبی بوده که مورد توجه است.

رئیس جمهور بیان کرد: باید ۲۷۰ کیلومتر به شبکه ریلی متصل شود که برنامه‌ریزی شده، بودجه و اعتبار در نظر گرفته شده و مقدمات کار فراهم شده و باید زودتر از موقع مقرر به انجام برسد.

وی با بیان اینکه مقدمات راه آهن انجام شده است، گفت: مردم بدانند مسئله آب و آبرسانی به خراسان جنوبی دنبال می‌شود و در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار دیروز خود با فعالان اقتصادی اظهار کرد: فرصتی برای شنیدن فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داشتیم و دغدغه‌های آنان را شنیدیم.

رئیسی با بیان اینکه نیازهای خراسان جنوبی به درستی تبیین شد، بیان کرد: زمینه‌های سرمایه گذاری و راهکارهای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان هم در این دیدار مطرح گردید.

وی با اشاره به راه‌اندازی شش دفتر تجاری در کشورهای همسایه گفت: یکی از وظایف این دفاتر تجاری معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایران و کشور مقابل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند موانع حقوقی در بخش آئین نامه‌ها و مقررات برای سرمایه گذاری وجود دارد، افزود: این موضوع را در بخش‌های مربوطه به مسئول ذی‌ربط ارجاع داده‌ایم تا مشکل را دنبال کنند.

رئیسی ادامه داد: اگر موانع را از سر راه سرمایه گذار برداریم، خود کارآفرینان و سرمایه گذاران انگیزه برای کار و فعالیت دارند.

وی گفت: خراسان جنوبی علی رغم مرز مشترک با افغانستان و … به واسطه فرهنگ غنی و دینداری شیعه و سنی آمار جرم و جنایت در آن پایین است که یکی از مؤلفه‌های مهم برای سرمایه گذاری است.

رئیس جنوبی با اشاره به مشکل آب در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز صبح به طرح‌های آبرسانی سر زدم و از نزدیک فعالیت قرارگاه امام حسن (ع) برای آبرسانی به روستاها را دیدم.

رئیسی با تأکید بر اینکه با تأمین اعتبار کار با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد، بیان کرد: اگر کار و تلاش جهادی داشته باشیم به سرعت آبرسانی به روستاها انجام می‌شود که یک کار ماندگار است.

وی یادآور شد: اینکه صبح امروز به یک روستا در منطقه مرزی رفتم، می‌خواستم این پیام را به روستاییان عزیز بدهم که دولت به دنبال رفع مشکلات شما است تا انگیزه بیشتری برای ماندن در روستا داشته باشد.

کد خبر 5656783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha