۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۲

رئیس جمهور روسیه وارد مینسک شد/ استقبال لوکاشنکو از پوتین

رئیس جمهور روسیه وارد مینسک شد/ استقبال لوکاشنکو از پوتین

هواپیمای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم اکنون در فرودگاه مینسک پایتخت کشور بلاروس بر زمین نشست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی روسیه- ۱ امروز دوشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم اکنون وارد فرودگاه مینسک پایتخت کشور بلاروس شد.

بر اساس اعلام این رسانه، قرار است رئیس جمهور روسیه در مینسک با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود در خصوص موضوعات مرتبط با نیروهای مسلح دو کشور دیدار و رایزنی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو» در فرودگاه مینسک از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود استقبال کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قرار است در مینسک (پایتخت بلاروس) در مراسمی که در آن جوایز دولتی اهدا خواهد شد، شرکت کند.

در همین ارتباط، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور قرار است ۱۹ دسامبر راهی بلاروس شود.

همکاری های اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه انرژی از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار رئیس جمهور روسیه در سفر به بلاروس مطرح است.

اخیراً وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور، نظارت و بازرسی فوری بر سطح آمادگی نیروهای مسلح بلاروس آغاز شده است. در بیانیه وزارت دفاع بلاروس آمده است: به دستور رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح بلاروس، بازرسی فوری از سطح آمادگی رزمی نیروهای مسلح آغاز شده و هدایت آن را وزیر شورای امنیت برعهده دارد.

بلاروس از متحدان اصلی روسیه و معدود کشورهایی است که از عملیات نظامی مسکو در اوکراین حمایت کرده و کشورهای غربی علاوه بر مسکو، مینسک را نیز تحریم کرده‌اند.

کد خبر 5659748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha