وزیر خارجه استرالیا به چین می‌رود

وزیر خارجه استرالیا به چین می‌رود

در میانه اختلاف‌ها و تنش‌های بین دو کشور، وزیر خارجه استرالیا امروز در سفری دو روزه راهی پکن خواهد شد.

به گزارش خبرگزار ی مهر به نقل از اسپوتنیک، «پنی وانگ»، وزیر امور خارجه استرالیا امروز سه‌شنبه برای سفری دو روزه و دیدار با مقامات چین، وارد پکن خواهد شد. وانگ در این سفر، در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس روابط دیپلماتیک دو کشور شرکت خواهد کرد.

به نوشته اسپوتنیک، پیش‌بینی می‌شود وانگ با دعوت طرف چینی و برای دیدار با مقامات ارشد این کشور و شرکت در ششمین «گفت‌وگوی راهبردی و خارجی استرالیا» به پکن می‌رود.

سفر وانگ پس از دیدار نخست‌وزیر استرالیا و رئیس‌جمهور چین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در نوامبر گذشته انجام می‌شود؛ این نخستین دیدار سران دو کشور پس از سال ۲۰۱۶ بود.

روابط بین کانبرا و پکن در سال‌های اخیر به علت طیفی از موضوعات و مسائل با فرازونشیب‌ها و تنش‌هایی روبرو بوده است، موضوعاتی از جمله درخواست استرالیا برای تحقیقات مستقل درباره همه‌گیری کرونا و اقدام کانبرا به تحریم و ممنوعیت فعالیت نسل پنجم اینترنت و شرکت هواوی چین به بهانه‌های امنیتی.

در واکنش، چین نیز مجموعه‌ای از محدودیت‌های رسمی و غیررسمی بر واردات برخی کالاها به این کشور اعمال کرد که مشکلات زیادی برای صادرکنندگان استرالیایی به وجود آمد.

اما با پیروزی حزب کارگر استرالیا با رهبری «آنتونی آلبانیز» و به‌دست گرفتن قدرت در انتخابات ماه مه، نشانه‌هایی از بهبود روابط دو کشور دیده می‌شود.

کد خبر 5660282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha