سازمان همکاری اسلامی:

از دولت السودانی برای مقابله با چالش ها حمایت می کنیم

از دولت السودانی برای مقابله با چالش ها حمایت می کنیم

معاون دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در امور فلسطین و قدس اشغالی گفت که این سازمان از تلاش های دولت عراق برای مقابله با چالش ها حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «سمیر بکر» معاون دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در امور فلسطین و قدس اشغالی طی اظهاراتی در نشست بغداد ۲ در امان پایتخت اردن، گفت که این سازمان از تلاش های دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای مقابله با چالش ها حمایت می کند.

وی با بیان اینکه همه به عراق به عنوان نقطه اتصال و ارتباط نگاه می کنند، بر حمایت مستقر از ثبات و امنیت این کشور تاکید کرد.

معاون دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ادامه داد: ما به حمایت های خود از یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و دولت السودانی برای مقابله با چالش های امنیتی و زیست محیطی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه بحرین: به تقویت همکاری با عراق اهتمام داریم

«عبداللطیف الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین نیز در نشست بغداد ۲ که هم‌ اکنون در اردن در حال برگزاری است، گفت: امیدواریم به توافقاتی دست یابیم که از عراق حمایت کند.

وی با بیان اینکه از همه تلاش‌ها برای تحقق ثبات و امنیت عراق حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: ما همواره به تقویت همکاری با عراق و احیای نقش آن در منطقه اهتمام داریم.

وزیر امور خارجه بحرین ضمن مخالفت با هرگونه مداخلات خارجی در امور داخلی عراق، بر حمایت کامل از تلاش های این کشور برای تثبیت قانون و از بین بردن تروریسم تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان: مصمم به گشودن افق های جدید همکاری با عراق هستیم

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که عربستان از تلاش های السودانی نخست وزیر عراق در مواجهه با چالش ها حمایت می کند.

وی افزود: عربستان در کنار عراق برای بازگشت به جایگاه تاریخی اش قرار دارد و خواستار ادامه همکاری با عراق به خصوص در بخش های تجاری و اتصال شبکه های برق دو کشور است.

وزیر خارجه عربستان گفت که کشورش مصمم به گشودن افق های جدید همکاری با عراق است و در حمایت اقتصادی از عراق و پیشرفتش از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 5660869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha