وزیران خارجه عراق-اردن و مصر در بغداد اعلام کردند؛

همکاری ۳ کشور عربی برای تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق

همکاری ۳ کشور عربی برای تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق

وزیران خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن بر همکاری سه‌جانبه و تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق میان سه کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به همراه سامح شکری و ایمن الصفدی، همتایان مصری و اردنی خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در بغداد بر همکاری سه‌جانبه و تکمیل پروژه خط لوله نفت و اتصال خطوط برق میان سه کشور تاکید کردند.

فواد حسین گفت: در دیدارهای مشترک با وزرای خارجه مصر و اردن درباره تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر کشورهای منطقه رایزنی کردیم و رویکردی عربی برای ارتباط و تماس با طرفین بحران اوکراین وجود دارد.همچنین در این دیدار درباره مسائل مورد اهتمام مشترک سه کشور و همکاری مشترک برای مقابله با چالش‌ها تبادل نظر شد.

سامح شکری نیز تصریح کرد: هدف از چارچوب سه‌جانبه حمایت از امنیت و ثبات عراق و حمایت از آن در مقابله با تروریسم است و ما برای تقویت موضع عراق و بازیابی جایگاهش در منطقه تلاش می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر اعلام کرد: ارتباط کامل اقتصادی پرونده مهمی در روابط سه کشور و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد است و از طریق اشتغالزایی و اتصال خطوط برق که در آستانه تکمیل شدن میان عراق، اردن و مصر است، سود آن شامل مردم سه کشور خواهد شد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز گفت: این سفر ما به بغداد برای پیگیری همکاری سه جانبه و توافقات صورت گرفته میان سه کشور و بررسی چالش‌های منطقه‌ای و تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین است.ما از عراق در مقابله با همه چالش‌های امنیتی حمایت می کنیم زیرا امنیت و ثبات عراق به نفع همه ماست و گام‌های بلندی در پرونده‌های مشترک در زمینه انرژی و حمل و تقل برداشته ایم. خط لوله نفتی میان سه کشور پروژه بزرگی است و نیازمند بررسی‌ها و توافقات بسیاری است و ۸۰ درصد از آمادگی‌ها برای انجام این پروژه انجام شده است و ما منتظر گام‌های دیگر هستیم.

وی در پایان گفت: ما با عراق بر سر اتصال خطوط برق توافق کردیم و روند برق‌رسانی به این کشور در سال آتی آغاز خواهد شد. همچنین ۹۰ درصد از پروژه ایجاد شهرک صنعتی مشترک تکمیل شده است.

کد خبر 5507980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha