۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

سوناک: از اعتصابات در انگلیس ناراضی هستم

سوناک: از اعتصابات در انگلیس ناراضی هستم

نخست وزیر انگلیس شرایط اقتصادی در این کشور را دشوار توصیف کرد و خواستار اقدام برای کاهش تورم فزاینده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، ادامه دار شدن اعتصابات سراسری اصناف مختلف در انگلیس، صدای نخست وزیر این کشور را هم درآورد.

«ریشی سوناک» که به تازگی نخست وزیری خود در انگلیس را در میانه بحران اعتصاب های گوناگون در این کشور آغاز کرد، اعلام کرد که از هرج و مرج ناشی از موج اعتصابات ناراضی است.

در حالیکه تورم فزاینده در انگلیس موج ادامه دار اعتصابات صنفی را در این کشور رقم زده است، نخست وزیر انگلیس امروز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد که شرایط دشوار است اما بهترین کاری که می توان برای کشور انجام داد مبارزه با تورم است.

یک گروه اقتصادی اعلام کرد که میزان اعتصابات در انگلیس به بالاترین میزان از زمان نخست وزیری مارگارت تاچر تاکنون رسیده است.

کارمندان حوزه راه‌آهن، پرستاران، رانندگان آمبولانس، کارمندان پست، رانندگان اتوبوس و کارمندان بخش ارائه خدمات عمومی از جمله اقشاری هستند که با هدف دریافت حقوق بیشتر در سایه بحران افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس دست به اعتصاب زده‌اند.

در حالی که ماه‌هاست سایه بحران کمبود درآمد و اختلاف بین اتحادیه‌های کارگری و دولت درباره حقوق‌ها در جریان است، اما اتحادیه‌های کارگری اعتصابات گسترده‌ای را برای روزهای پیش از آغاز سال نو میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

کد خبر 5662914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید حسن حسینی بیرجندی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 0
      بعنوان حقوق بشر و حمایت از مردم انگلیس بخصوص قشر ضعیف که دراین سرمای سوزناک هیچ سوختی ندارند و زندگی انها روزبه روز سخت میشود از دولت ایران میخواهم سفیر انگلیس را سریعا احضار کنند و مراتب نگرانی و ابراز همدردی ما به مردم انگلیس رسانده و از مقامات بی کفایت خصوصا نخست وزیر انگلیس بخواهیم به حقوق مردم