۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

سامانه جدید بارشی در استان سمنان مستقر شد/ بارش برف در ارتفاعات

سامانه جدید بارشی در استان سمنان مستقر شد/ بارش برف در ارتفاعات

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد استان سمنان میزبان سامانه جدید کم فشار و بارشی است در نتیجه شاهد بارش برف به خصوص در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی خبر از ورود سامانه جدید بارشی به استان سمنان می‌دهد. سامانه‌ای که از شب گذشته وارد غرب استان شده و جایگزین سامانه مشابهی که در ۷۲ ساعت اخیر برخی نقاط استان مانند فولاد محله را دربرگرفت، می‌شود.

این سامانه کم فشار بارشی طبق اعلام کارشناسان هواشناسی استان سمنان نیمه شمالی و ارتفاعات استان را بیش از دیگر نقاط متأثر خواهد کرد پلیس راه نیز اعلام کرده که در طرح زمستانی همراه داشتن زنجیر چرخ و همچنین تجهیزات زمستانی برای عبور از چهار گردنه و مسیرهای مرتفع استان الزامی است.

وضعیت جوی حاکم بر استان سمنان

وضعیت جوی آسمان اقصی نقاط استان امروز و همزمان با صبح شنبه قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد اعلام شده اما به مرور بر میزان ابرها افزوده خواهد شد و از امشب شاهد استقرار کامل سامانه کم فشار بارشی در استان خواهیم بود.

شب گذشته هلال احمر به ۱۱ خودرو و مجموعاً ۳۳ نفر گرفتار در برف فولاد محله امداد رسانی کرده و این نشان می‌دهد که مردم متأسفانه علی رغم تسهیل در دسترسی رسانه‌ها و فضای مجازی و اطلاع رسانی، همچنان نسبت به هشدارها کم توجه هستند.

استقرار سامانه جدید بارشی در استان سمنان محورهای مواصلاتی مرتفع استان را در کنار چهار گردنه اصلی تحت تأثیر قرار خواهد داد همچنین در فولاد محله، شهمیرزاد، شمال دامغان، مجن و شاهوار، کالپوش و رضوان و… شاهد بارش برف خواهیم بود.

بارش در ارتفاعات

همزمان با صبح شنبه آسمان مرکز استان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد اعلام شده و بیشینه و کمینه دمای هوای هشت درجه بالای صفر و صفر اعلام شده است کم کم بر میزان ابرها در سمنان افزوده خواهد شد. مردم سمنان صبح امروز را با سوز سرد ناشی از بارش برف در آهوان آغاز کردند.

شاهرود آسمانی ابری دارد و دماسنج‌ها عدد سه را نشان می‌دهند. بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار ۹ و صفر درجه اعلام شده است اما فردا این شاخص به هفت درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت به عبارت دیگر طی ۲۴ ساعت آتی شاهرود سردتر خواهد شد.

مرکز دیار صد دروازه نیز متأثر از سامانه کم فشار بارشی است دمای هوا سه درجه بالای صفر است و پیش بینی هواشناسی برای آسمان دامغان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد خواهد بود. در میامی نیز به مرور افزایش ابر و بارش برف و باران را شاهد هستیم از فردا در کالپوش برف خواهد بارید.

سامانه بارشی استقرار یافت

کارشناسان هواشناسی اعلام کردند با فعالیت سامانه جدید بارشی،، بارش باران در اغلب مناطق، بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی شمالی پیش بینی می‌شود لذا در گرمسار و آرادان نیز شاهد کاهش دمای هوا و بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۱۲ و سه درجه بالای صفر عنوان شده است.

در نهایت باید گفت پیش بینی هواشناسی برای مرکز استان سمنان همزمان با روز شنبه آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد است اما از امشب بر میزان ابرها افزوده شده و در ارتفاعات سمنان برف خواهد بارید. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان نیز امروز هشت درجه بالای صفر و صفر اعلام شده است این شاخص برای فردا با کمی تغییر هشت و سه درجه بالای صفر خواهد بود.

وضعیت جوی آسمان اقصی نقاط استان امروز و همزمان با صبح شنبه قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد اعلام شده اما به مرور بر میزان ابرها افزوده خواهد شد و از امشب شاهد استقرار کامل سامانه کم فشار بارشی در استان خواهیم بود.

کد خبر 5663405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha