۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰

پس از سفر رئیس جمهور به نهبندان رقم خورد؛

وعده‌های دولت سیزدهم در مسیر تحقق/حضور ۱۱ پزشک متخصص در نهبندان

وعده‌های دولت سیزدهم در مسیر تحقق/حضور ۱۱ پزشک متخصص در نهبندان

نهبندان - وعده های رئیس جمهور در سفر به شهرستان نهبندان با گذشت کمتر از ۱۰ روز در مسیر تحقق قرار گرفته است و ۱۱ پزشک متخصص در این منطقه محروم مستقر شده اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ۲۵ آذر ماه بود که اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به دیار آسبادها منطقه برخوردار اما محروم نهبندان رقم خورد.

در این سفر مطالبات جدی مردم شهرستان همیشه در صحنه نهبندان به گوش مقام ارشد دولت رسید تا چاره‌جویی و گره گشایی انجام شود.

مطالبات از محورهای حادثه خیز شهرستان گرفته تا کمبود نیروی پزشک متخصص، ضعف زیرساخت‌های معادن، مشکلات مرزنشینان و درخواست برای بازگشایی مجدد بازارچه‌های مرزی که مدت‌هاست از مطالبات بر حق مردم این دیار است را شامل می‌شد.

رئیس جمهور در دیداری با شکوه دغدغه‌ها را شنید و حال با گذشت مدت زمانی هر چند کوتاه وعده‌ها به مردم در مسیر پیگیری و تحقق قرار گرفت.

فرماندار نهبندان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نهبندان با داشتن ۹۶ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در حوزه مرزنشینی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در این دیدار دریافت عوائد حاصل از فروش سوخت مرزنشینان، مشکلات کوله بران مرزنشین و رسیدگی به خواسته‌های آن‌ها، بازگشایی مجدد مرزهای تعطیل شده جز خواسته‌ها مطرح شد که مصوباتی را در پی داشت.

ابوالفضل ایروانی بیان کرد: در این باره رئیس جمهور پرداخت عوائد سوخت مرز نشینی برای یک مرحله و بررسی‌ها برای ادامه روند پرداخت را در دستور کار قرار داد.

به اظهار وی بیش از هزار و ۵۰۰ نفر مرزنشین باید از عوائد سوخت مرز نشینی برخوردار شوند.

وی همچنین با اشاره به سفر استاندار و پیگیری اصلاح آئین نامه طول مرزنشینی از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر در استان از اقدام برای اصلاح این مهم خبر داد و افزود: با این اقدام مرزنشینان بیشتری از عوائد حاصل از فروش سوخت بهره مند می‌شوند.

وی کمبود پزشک متخصص را دیگر مطالبه مردم نهبندان اعلام کرد وبیان داشت: بلافاصله تخصیص پزشک متخصص انجام و در حال حاضر با دستور رئیس جمهور برای حل این مشکل ۱۱ پزشک متخصص در حوزه‌های مختلف چشم پزشکی، اطفال، سونوگرافی، رادیولوژی و … در شهرستان مستقر شده و در حال خدمات دهی هستند.

در حال حاضر با دستور رئیس جمهور برای حل این مشکل ۱۱ پزشک متخصص در حوزه‌های مختلف چشم پزشکی، اطفال، سونوگرافی، رادیولوژی و … در شهرستان مستقر شده و در حال خدمات دهی هستند. به گفته وی همچنین در این سفر با توجه به مشکلات ماندگاری و تاب آوری نیروهای پزشک قول تخصیص سهمیه برای پزشکان بومی و ارتقا بخش سلامت دانشکده داده شد و اصلاح در سیستم سازمان سنجش و آزمون‌های استخدامی جز مصوبات بود.

به گفته ایروانی نهبندان در حوزه معاون و ظرفیت‌های معدنی با داشتن ۲۵ نوع ماده معدنی و ۱۴۶ معدن که ۸۲ مورد آن فعال است دومین شهرستان معدنی استان و بهشت معادن به شمار می‌رود اما ضعف‌های زیر ساختی و مالیات جز مطالبات فعالان این حوزه بود که بر اساس مصوبات موضوع در شورای معادن مطرح و برای معافیت مالیاتی معادن مصوبه‌ای با این عنوان که اگر معدنی واحد فرآوری در کنارش داشته باشد معافیت مالیاتی برای آن معدن محقق شود مطرح و پیگیری شود.

فرماندار نهبندان در ادامه به خبرهای خوش در خصوص واگذاری زمین در شهرک صنوف آلاینده به متقاضیان خبر داد و در پاسخ به درخواست کسبه برای آسفالت معابر شهرک کارگاهی با اشاره به محدودیت حوزه خدمات شهری شهرداری و قیر برای آسفالت از پیگیری‌ها گفت و افزود: در حوزه افزایش شعاع مرزنشینی و رسیدگی به کوله بران هم اقداماتی در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: از آنجا که توسعه تجارت با همسایگان مطرح و این امر مستلزم بازگشایی مرزها می‌باشد قرار بر برآورد امکانات بازارچه‌ها گذاشته شد.

ایروانی در خصوص دیگر مطالبه مردم شهرستان که در حوزه راه‌ها و دوبانده سازی جاده‌ها بود، گفت: در حوزه دوبانده سازی جاده‌ها، اجرای باند دوم محور بیرجند به سربیشه به اتمام رسیده است.

وی بیان داشت: اما ۱۴۷ کیلومتر مسیر محروم از باند دوم است که مناقصه و بحث استقرار پیمانکار برای باند دوم محور نهبندان به سمت شوسف مطرح و اقدامات در حال انجام و از سمت زابل به نهبندان دو بانده سازی ۷ کیلومتر مسیر شروع و منتظر بهره برداری هستیم.

کد خبر 5665908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha