۸ دی ۱۴۰۱، ۸:۳۸

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

کمربندی سوم اردبیل در اولویت اجرا نیست

کمربندی سوم اردبیل در اولویت اجرا نیست

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: کمربندی سوم اردبیل در اولویت اجرا نیست و پروژه‌های مهمتر از این در حال اجرا است.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هیچ پیمانکاری راضی نیست که حتی پروژه اجرایی حوزه راهسازی به تأخیر بیفتد و قطعاً تخصیص قطره‌چکانی منابع دولتی، دست و بال ما را در تأمین اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها بسته است.

وی با اظهار شرمندگی از پیمانکاران به رغم تلاش مضاعف در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی تصریح کرد: در پروژه‌ای نظیر مشگین‌شهر – سربند ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار داریم در حالی که سعی بر تأمین این منابع در اعتبارات در مدت هشت ماه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: قطعاً پیمانکاران و مشاوران نیز برای اجرای پروژه‌ها باید حق و حقوق پرسنل و سایر نیازمندی‌ها را تأمین کنند که این خود مستلزم تأمین منابع است و سعی ما بر این است تا در حد مقدورات این منابع را تأمین کنیم.

حیدری در مورد ایمنی راه‌ها و پروژه‌های در حال اجرا نیز افزود: با تأییدیه راهداری و پلیس راه، ما در مسیرهای مختلف پروژه‌های اجرایی را به زیر بار ترافیک می‌بریم و امسال ۵۰ کیلومتر بهره‌برداری از بزرگراه‌ها با تکمیل این مسیرها و نصب علائم، تابلوها، گاردریل و همچنین خط‌کشی مسیر انجام شد تا شاهد بهره‌برداری از این میزان بزرگراه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل از لحاظ ایمنی جاده‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و قطعاً تمام تلاش اداره کل راه و شهرسازی و راهداری بر این است تا پروژه‌های حوزه راه استان را با ایمنی کامل به زیر بار ترافیک ببرد.

حیدری اضافه کرد: از لحاظ مشخصات هندسی، راه‌های استان اردبیل هیچ مشکلی ندارند و قطعاً رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌توانند تردد ایمنی را داشته باشند.

سرعت بالا عامل تصادف محور پارس‌آباد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: عمده دلیل تصادفات در محور پارس‌آباد – سربند به مشگین‌شهر سرعت غیرمجاز رانندگانی است که سعی می‌کنند این مسیر را با سرعت تمام طی کنند.

وی تصریح کرد: ما تا پایان امسال به شکل کامل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر را به بهره‌برداری می‌رسانیم و بزرگراه مشگین به سمت سربند و پارس‌آّباد نیز در سه قطعه در حال اجرا است که با تأمین اعتبار از محل تهاتر نفت به راحتی می‌توان به اجرای این پروژه سرعت داد.

حیدری گفت: رانندگان باید در تردد از این مسیر در کنار رعایت سرعت مطمئنه، به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه کرده و شرایط مطلوبی را در ایمنی تردد به وجود آورند.

وی افزود: در فصل گرما عمده فعالیت ما متوجه روسازی و آسفالت و در فصل زمستان نیز متوجه تأمین مصالح است تا ما بتوانیم عملیات اجرایی را به سرانجام برسانیم.

حیدری در مورد کمربندی سوم اردبیل نیز خاطرنشان کرد: این پروژه بسیار سنگین و حیاتی است و به طول ۵۷ کیلومتر در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: واریانت غربی این پروژه واگذار شده ولی به دلیل محدودیت منابع مالی، اداره کل فعلاً اولویتی را برای تکمیل این پروژه قائل نشده و ما با اولویت راه‌های شریانی تأمین و تخصیص منابع را انجام می‌دهیم.

کد خبر 5667645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رحیم IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      1 0
      داخل اردبیل ترافیک سنگین است و کمربندی دوم دوربین گذاری شده و سرعت حداکثر ۶۰ رو نصب کردند در این کمربندی هم خودروهای سنگین و ترانزیتی حرکت می کنند هم خودروهای داخل شهر تکمیل کمربندی سوم باید در الویت باشد من بچه بودم درباره ساخته شدن کمربند سوم حرف می زدند الان سی و پنج سال دارم ..... دیگه چی بگم !
    • اردبیلی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      1 0
      مسیر اردبیل تا ایستگاه راه آهن هم درشان مسافران نخواهدبود،بایدبزرگراه شود.
    • پیمان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 0
      مسیر گردشگری مشکین شهر به سمت آبهای معدنی بیش از ۵۰ساله بلاتکلیفه این مسیر ویترین گردشگری استانه نه تنها دراستان بلکه در کل کشور بینظیره. انصاف داشته باشید اخه مثلا ما استان حسینی هستیم