۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵

کارشناس هواشناسی:

خلیج فارس از امروز آرام می‌شود

خلیج فارس از امروز آرام می‌شود

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز به تدریج از سرعت وزش باد شمال غربی روی خلیج فارس کاسته خواهد شد و تا ابتدای هفته بعد جوی آرام بر استان بوشهر و خلیج فارس حاکم می‌شود.

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به الگوها امروز به تدریج از سرعت وزش باد شمال غربی روی خلیج فارس کاسته خواهد شد و تا ابتدای هفته بعد جوی آرام بر استان بوشهر و خلیج فارس حاکم می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی از پدیده‌های غالب خواهد بود و دمای هوا نیز از ابتدای هفته بعد افزایش نسبی خواهد داشت.

وی گفت: بر این اساس در ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی، در نوار ساحلی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی، با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و طی امروز در سواحل و روی دریا ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا امروز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی متر و در فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۲۱۰ سانتی متر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

کد خبر 5667881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha