۱۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۹

معاون سازمان سنجش خبر داد؛

قطع سراسری اینترنت در ساعات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

قطع سراسری اینترنت در ساعات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: قصد داریم با همکاری وزارت ارتباطات در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مروتی صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه و مرحله دوم ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نهایتا این کنکور یک پذیرش در مهرماه ۱۴۰۲ دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان در هر کدام آزمون ها نمره بیشتری کسب کرده باشند، نمرات آن آزمون ملاک قرار می گیرد، مگر اینکه فرد در ۲ گروه مختلف شرکت کرده باشد که خود فرد در این شرایط انتخاب خواهد کرد. اختیار با خود داوطلبان است و می توانند در هر دو مرحله کنکور شرکت نکنند.

مروتی ضمن اشاره به اینکه سوابق تحصیلی در کنکور امسال ۴۰ درصد قطعی است، گفت: نهایتا یک تراز و رتبه برای فرد مشخص می شود و براساس آن انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: نمرات کنکور دی ماه را تا اسفندماه اعلام خواهیم کرد و در مردادماه سال ۱۴۰۲، یعنی بعد از برگزاری مرحله دوم کنکور، تجمیع سوابق تحصیلی انجام و به صورت کامل رتبه هم اعلام می شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش در کنکور ۱۴۰۲ گفت: دانشگاه ها هنوز ظرفیت دقیق خود را به ما اعلام نکرده اند اما حدودا براساس سال گذشته در گروه علوم تحربی به تعداد متقاضیانمان صندلی نداریم اما در گروه علوم ریاضی بیش از متقاضیان صندلی داریم.

مروتی درباره ضوابط و تمهیدات برای تامین امنیت برگزاری کنکور گفت: با قاطعیت عرض می کنم از ابتدای ایجاد سازمان سنجش هیچ سوالی از سازمان سنجش بیرون نرفته است و در حال حاضر به واسطه تکنولوژی های جدید گزارشاتی می رسد.

وی درباره قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور گفت: سال گذشته اینترنت به صورت نقطه ای قطع شده بود اما از آنتن های دیگر توانسته بودند، آنتن بگیرند؛ چرا که اگر یک آنتنی در یک منطقه ای قطع باشد در همان منطقه این امکان وجود دارد که از آنتنی که کمی دورتر است، خط را بگیرند. بنابراین ما قصد داریم در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سوال مجری که به نظر می رسد این روش منطقی نباشد و وزارت ارتباطات در این خصوص باید اظهار نظر کند و مسئولیت دارد، گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت فنی این موضوع را برعهده دارد اما برای چند ساعت می ارزد که اینترنت به صورت سراسری قطع شود، چرا که سرنوشت داوطلبان در آن ساعت ها رقم می خورد.

کد خبر 5673122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      14 3
      یعنی غلط کردم تو کشور اسلامی تصمیم گرفتم کار تکنولوژی کنم! چه گناهی کردیم ما برنامه نویس شدیم؟
      • امیر IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        1 3
        جوش نزن داداش توی اون ساعات حتی اگه اینترنت هم وصل باشه شما جز وبگردی کار دیگه ای نمیکنی مثل همین الان که اومدی و زیر این پست کامنت گذاشتی :)))
      • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        1 1
        مسائل را با هم قاطی نکنیم.مسئله ربطی به "کشور اسلامی" بودن ندارد!مسئله چیز دیگری است که متاسفانه اینجا نمی توان نوشت...
      • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
        0 1
        فراموش نکن چند ساعت تحمل بخاطر هموطنت می ارزه .وقرار نیست بخاطر یک یا هزار نفر میلیون ها آدم تاوان بدن .پس منطقی باش وتحمل کن
    • علیرضا IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      8 16
      حتما باید اینترنت رو قطع کرد چون بحث روانی یک میلیون دانش آموز و چند میلیون خانواده است کسانی که مخالفت می‌کنند یا از عدم آگاهی است یا مشکل جای دیگر است در هر صورت قطع اینترنت در زمان آزمون باعث آرامش روانی همه خواهد بود
      • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        4 2
        من گمان نمی کردم کسی پیدا نمیشه که از چنین دستوری حمایت بکنه و ماله کشی بکنه اما کامنت شما رو دیدم!واقعا چیزی فراتر از ماله کشی انجام دادی یعنی واقعا مغزم تا یه هفته سوت خواهد کشید!
      • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        6 3
        توی چه تفکری میشه بخاطر یک میلیون دانش آموز زندگی 85 میلیون آدم رو مختل کرد؟!یعنی خودت خنده ات نمی گرفت وقتی این کامنت رو نوشتی؟!!
      • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        5 1
        85 میلیون نفر>1 میلیون نفر.
      • محمدرضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
        7 1
        قطع تلفن همراه باید در محدوده کنکور باشه نه در کل کشور ، کسانی که از اسنپ استفاده می کنند یا مسیریابی با gps می کنند یا هر کسب و کاری خیلی لطمه می بینند و چند ساعت زندگی مردم مختل میشه ، متاسفانه تصمیمات عجیب و کسانی که بدون عقل و منطق حمایت می کنند کم ندیدیم ، خودخواهی هم حدی داره
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      4 3
      من به عنوان یک کنکوری موافقم در همون تایم ازمون قطع بشه چون تقلب واقعا ضربه میزنه 2ساعت کنکور نتیجه کلی تلاشه که متاسفانه بعضیا با تقلب حق دیگرانو ضایع میکنن
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      5 0
      خب یه مسئله داریم و باید حلش کنیم. خب اول میریم سراغ الگوریتم و فلوچارت و تحلیل خب بی خیال صورت مسئله رو حذف میکنیم و خلاص تو ایران بیش از اینم از مسولین انتظاری نیست
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      4 3
      از زحمات مسئولین دلسوز که شبانه روز در حال تلاش هستند که ما را به آینده امیدوارتر کنند، صمیمانه تشکر می نمایم.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      4 3
      عالیه.تصمیم خوبیه.چند ساعت کار مون تعطیل میشه ولی بچه ها با آرامش آزمون میدن و حق کشی هم نمیشه.خیلی خوبه.
    • میلاد ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      6 1
      در بی‌ارزشی مدرک تحصیلی حرفی نمونده. ولی شخص متقلب (و تیمش) به راحتی می‌تونن یه شبکه بی‌سیم با شعاع ۵۰۰ متر راه‌اندازی کنن و به تقلبشون بپردازن. شما اینترنت رو که هیچ، برق رو قطع کن! فقط نشون می‌ده چقد یه مدیر می‌تونه سرسری و بیفکر راهکار بده! هی... متخصصامون فرار کردن به کشورای عجنبی، کیا موندن!
    • رضا IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      1 3
      سلام به نظر من این درست ترین و عقل پسندانه ترین روش هستش تا عدالت در کشور برقرار بشه حالا ۲ روز نت قطع شه فک نکنم کسی بمیره ولی کسی که نخونده میره با تقلب رتبه میاره حق همه رو میخوره هیچ ، نمیدونم چجوری میتونه تو اون دانشگاهی که واقعااا حقش نیست چجوری میشنه😑😑
    • یاسین IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 1
      سلام اگه اینکارصورت بگیره چقدرعدالت برگزارمیشه وحق کسی هم ضایع نمیشه