۲۰ دی ۱۴۰۱، ۹:۰۷

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان اعلام کرد؛

تامین ۷۰ درصدی کودهای شیمیایی در استان همدان

تامین ۷۰ درصدی کودهای شیمیایی در استان همدان

همدان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: بیش از ۷۰ درصد کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزی استان تاکنون تأمین شده است.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال بالغ بر ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای یارانه دار برای استان همدان تأمین شد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزی استان تاکنون تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه انواع کودهای شیمیایی از مبادی و پتروشیمی‌های کشور از جمله عسلویه، بندرامام خمینی (ره)، بندرعباس، کرمانشاه، مرودشت و لردگان به مقصد استان حمل می‌شوند، عنوان کرد: این کودها، در انبارهای شرکت و همچنین انبارهای کارگزاران شرکت در سراسر استان تخلیه و بلافاصله بر اساس سامانه پهنه بندی توزیع و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تصریح کرد: هم اکنون، بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن ذخیره راهبردی این نهاده مهم است.

الیاسی از توزیع بیش از ۴۳ هزار تن کودهای شیمیایی یارانه دار برای کشت‌های پاییزه در استان نیز خبر داد و افزود: حدود ۱۲ هزار تن انواع کود شیمیایی از ذخیره انبارهای شرکت به صورت شبانه روزی بارگیری و به مقصد شهرستانهای استان حمل شده است.

این مسئول در پایان از برگزاری همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با حضور ۲۰ تولیدکننده کودهای کشاورزی از سراسر کشور در تاریخ ۲۵ دیماه در استان همدان خبر داد و گفت: این همایش بمنظور تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در محل هتل کتیبه همدان از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۱:۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

کد خبر 5677491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha