۲۳ مهر ۱۳۸۶، ۱۱:۳۲

برنامه نگارخانه‌های تهران در هفته پایانی مهرماه

برنامه نگارخانه‌های تهران در هفته پایانی مهرماه

نگارخانه‌های تهران در هفته پایانی مهرماه نمایشگاههای متعددی از نقاشی، عکس و پوستر برگزار کرده‌اند که در تمامی این نمایشگاهها آثار هنرمندان جوان به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نگارخانه فرهنگسرای خاوران با همکاری فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا و موزه هنرهای معاصر فلسطین منتخب دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام را برپا کرده است. در این نمایشگاه 60 اثر مربوط به بخش فلسطین در نگارخانه شماره 1 فرهنگسرا در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

نمایشگاهی از آثار نگارگری احمر رضایی با 30 اثر و موضوع آیات قرآنی نیز در نگارخانه شماره 2 فرهنگسرای خاوران برپا و در خلق این آثار از تکنیک حکاکی روی آینه استفاده شده است. نمایشگاههای گالری شماره 1 و 2 فرهنگسرای خاوران 18 تا 30 مهرماه برپاست و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت 9 تا 18 از این نمایشگاهها بازدید کنند.

نمایشگاهی از آثار خط و نقاشی به سرپرستی جهانبخش بساک پور با عنوان "هزار گره ساقپاره گندم" از 22 تا 26 مهرماه در نگارخانه اندیشه برپاست. در این نمایشگاه 50 اثر در ابعاد مختلف به سبل رئال و با تکنیک ساقه گندم در معرض دید عموم قرار گرفته است. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه اندیشه فرهنگسرای مدرسه مراجعه کنند.

نمایشگاه آثار نقاشی آبرنگ از 23 مهرماه در نگارخانه فرهنگسرای دانشجو برپا شده است. 35 اثر از آثار نقاشی آبرنگ محمدعلی سعیدی تا 29 مهرماه به مدت یک هفته برپاست. ساعت بازدید از این نمایشگاه 9 تا 19 اعلام شده است. موضوع آثار این هنرمند فارغ التحصیل رشته گرافیک، طبیعت است.

نمایشگاه دانشجویان کارشناسی ارشد نقاشی موسسه آموزش عالی سوره از 22 مهر تا 9 آبان در نگارخانه آیه در معرض دید قرار گرفته است. در این نمایشگاه 40 اثر هنری در سبک های فیگوراتیو، طبیعت بیجان و انتزاعی از محسن ایرانی، یاسر میرزایی، شکیبا پرورش، راحله خزایی، میترا جشنی، سمانه طاهری، حمیدرضا رضوی، گلرخ معطر، نغمه میربابایی، مهدی عاطفی، افسانه شیری، افسانه زابلی، مهرداد عبدالهی، زهره اسکندری و فرانک بدیعی به نمایش گذاشته شده است. نگارخانه آیه در خیابان آزادی، بین خوش و بهبودی، نبش کوچه کامیاران قرار دارد.

نگارخانه نامی خانه هنرمندان نیز میزبان عکس های امید مهدیزاده است که از روز یکشنبه افتتاح شده و تا 26 مهرماه به مدت یک هفته در این گالری برپاست. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند ساعت 14 تا 20 به نشانی خیابان طالقانی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه انفرادی طراحی فرهاد گاوزن با عنوان "یک اثر" در نگارخانه ممیز خانه‌ هنرمندان ایران از تا 26 مهرماه برپاست. گاوزن متولد 1353 بابل، فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشگاه هنر است و تاکنون از او دو کتاب با نام های "طرح های سال 2000" و "انسان" به چاپ رسیده است.

نقاشی های آبرنگ نوید هوتن نیز در گالری آتشزاد به نمایش درآمده که 31 اثر از تابلوهای نقاشی این هنرمند از 22 تا 26 مهرماه برپاست. علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به نشانی توانیر، شماره 43 مراجعه کنند.

در نگارخانه کمال الدین بهزاد نیز نمایشگاههایی به صورت انفرادی در بخش های مختلف نگارخانه برپاست. نمایشگاه 14 تابلو نقاشی محمد اکبران، 14 تابلو تصویرسازی اسطوره های هند از سعیده فروغی، 10 تابلو نقاشی فیگور از فروزان شاهکوپا و سه اثر تصویرسازی نگارگری ایران از قوامی تا 26 مهرماه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

گالری طراحان آزاد نیز نقاشی های رنگ روغن و اکریلیک سارا آرین پور را تا 26 مهرماه به نمایش گذاشته است. گالری نقش جهان نیز تا 26 مهرماه نقاشی های آبرنگ ناصر نورمحمدزاده را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه عکس طبیعت صبا صارمی در گالری نیکول به نمایش درآمده که در آن 10 عکس سیاه و سفید و یک عکس رنگی از طبیعت در قطع 70 در 100 قرار دارد. این اولین نمایشگاه انفرادی عکس صارمی است. علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان مطهری، بعد از خیابان مفتح، رو به روی خیابان سلیمان خاطر، خیابان شهید اکبری، کوچه آزادی، شماره 31 مراجعه کنند.

گالری کافه عکس نیز از دیروز به مدت دو هفته میزبان عکس های رضا جلالی، روزنامه نگار و عکاس مطبوعاتی، است. این آثار در دو بخش برج میلاد و فعالیت نیروی انتظامی در دستگیری اراذل و اوباش ارائه خواهد شد. علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار ساعت 9 تا 21 به تقاطع میرداماد و ولی عصر، مجتمع تجاری اسکان، طبقه زیرین مراجعه کنند.

کد خبر 567877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha