۲۰ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۱۵

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با مهر:

اصلاح بورس به معنای ریزش نیست/ بازار صعودی و قدرتمند خواهد شد

اصلاح بورس به معنای ریزش نیست/ بازار صعودی و قدرتمند خواهد شد

علی فراقی گفت: وقتی صحبت از اصلاح می‌شود تفاوت بسیاری با چرخش روند یا یک ریزش دارد چون فقط اصلاح‌ها لازمه از سرگیری روند حرکتی اصلی ما در بازار خواهند بود.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه درگفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان اینکه با در نظر گرفتن بررسی‌های دیروز احتمال اینکه سهام بازار با افزایش عرضه به تعادل برسند زیاد بود، گفت: همانطور که از روند معاملات مشهود بود شروع اولیه قدرتمند تر برگرفته از رفتار پایانی معاملات دیروز بود که کم کم میل به بالا رفتن آن کاسته شد. اگر بخواهیم به دور از دیدگاه کلی گرایانه اندکی جزئی‌تر به رفتار سهام نگاه کنیم به خوبی رفتار اصلاح گونه مشهود است البته باید پس از گفتن نکته اصلاح این موضوع را بیان کرد که همه بازار اصلاح از نوع قیمتی را تجربه نکردند یا نخواهند کرد زیرا ممکن است این اصلاح از نوع قیمتی یا زمانی باشد یا در سهم‌هایی ترکیبی از این دو نوع را در خود شکل دهد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: پس از آن هم وقتی صحبت از اصلاح می‌شود تفاوت بسیاری با چرخش روند یا یک ریزش دارد چون فقط اصلاح‌ها لازمه از سرگیری روند حرکتی اصلی ما در بازار خواهند بود. قسمتی را هم باید به ارزش معاملات اختصاص داد زیرا یک فاکتور قابل توجه در بازار است و نشانه خوبی از جذابیت یا عدم جذابیت برای افراد فعال در آن است و این مقدار از ارزش و خصوصاً حجم داد و ستدها ها نشان از توجه خوب به بازار است و فقط در مقطعی قرار دارد که افراد خصوصاً اشخاص تأثیرگذارتر در بازار در حال تصمیم گیری دوباره و تغییرات در سیستم‌های سرمایه گذاری و معاملاتی خود هستند.
فراقی افزود: پس از آن اگر نیم نگاهی به نحوه معاملات صندوق‌ها خصوصاً آن‌هایی که درآمد ثابت هستند داشته باشیم متوجه می‌شویم که اندکی از پول‌هایی که صرفاً ریسک گریز هستند و بسیار محتاطانه رفتار می‌کنند درحال نگاه کردن به سمت بازار هستند و آنچنان که باید در صدر توجه افراد برای داد و ستد قرار ندارند که این مورد به خودی خودی نوید روزهای بسیار خوبی را برای بازار سرمایه می‌دهد.
علی فراقی در پایان گفت: در پله آخر هم اگر به نمودارهای ورود پول حقیقی به بازار نگاهی داشته باشیم هرچند در وضعیت مساعدتری نسب به چند ماه اخیر داشته اما در زمان کوچک اندکی افت را شاهد بوده‌اند که پس از شکست مناسب این محدوده استراحتی شاخص انتظار وضعیت بهتری از آن می‌رود و در صورت همراهی این شاخصه از بازار می‌توان مسیر حرکتی را با ثبات و مستحکم‌تر در نظر گرفت و احتمال خواهد رفت این رفتار کم توان رو به بالای بازار به روز آتی هم منتقل شود و در نیمه دوم بازار شاهد بهبود این مسیر باشیم.

کد خبر 5679055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      31 3
      شاخص کل بورس تا رسیدن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد هیچ اصلاحی نداره. فردا و هفته های آینده نیز بورس و فرابورس سبز ،مثبت و افزایشی خواهند بود. این خط و این نشان.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      8 1
      باسلام خدمت مسولین باشرف وحلالزاده غمارک مارگارین بسه دیگه سهامو باز کنید شمارو به شرف نداشتتون قسم میدم بازش کنید
    • آرش IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      2 11
      خرید فقط در کف حمایتی ۱۳۰۰ متضرر نشوید
    • سید‌هادی‌عاصی علوی‌تفتی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 0
      سلام.خدا‌قوت. کمبود نقدینگی.در‌کشور.از‌نبودن‌درامد کافی.در‌کشور‌است.باید‌بیکاری‌را‌کاهش‌ بدهیم.تا‌با‌چرخش‌مالی‌در‌نظام‌بانکی. چرخش سرمایه.بین‌کارگر‌و‌کارفرما بوجود آید.همت عالی با توکل به خدا. و همکاری‌.همیاری‌همه جمعیت‌کشور. مشکلات معیشتی.و اقتصادی حل خواهد شد..ان‌شاءالله. ارز.آور‌باشیم.
    • عبدالله AE ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      2 0
      وقتی قیمت یک ماشین که یک کالای مصرفی به عنوان یک کالای سرمایه و با قیمت ظالمانه و غیره اقتصادی به مردم میفروشید، طبعا نه قیمتها کاهش می یابد، ونه عدالتی اجرا می شود. کاسبان تحریم #دلالان #مافیای خودرو #پابرهنگان #اقتصاد رانتی#حکومت نااهلان
    • محسن IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      5 0
      هرگونه اصلاحی فرصت خرید وورود نقدینگی هست بورس تا شاخص ۲/۲۰۰/۰۰۰ارزان است.
    • سرباز بازنشسته IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      4 1
      این بورس عاقبت خوشی ندارد چون بلد نیستن همین خودروها را بردن به بورس بعدا گندش در می اید
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      2 1
      چه صعودی ، به به ! تاریخ ۲۱ با ریزش ۱۶۰۰۰ واحدی روبرو بود ..
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      3 0
      سلام. همه سهام ها رشد کردن فقط خصدرا مونده که مارو بیچاره تر کنه 1060تومن خریدم الان 3ساله 200تومنه. شرکت کشتی می‌سازه تبلیغات میکنه تو تلویزیون ولی هیچ سودی به سهامدار ش نمیده دریغ از یک افزایش سرمایه یا 1ریال سود
    • مالباخته بورس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      4 1
      برای جلب اعتمادازدست رفته مردم تلاش زیادی لازم است همه مثل مارگزیده هاشده اند
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      1 0
      بااین بورستون میخاین بازسرمایه مردمو به نابودی بکشید.؟ باکدام اقتصاد باکدام ارزش پول بیایم بورس بخریم همینکه دوره روحانی ۱۰۰ملیون بهم ضررخوردبراهفت پشتم بسه. منکه ماشین زیرپامو فروختم رفتم بورس خریدم اگر سکه میخریدم چی میشد.
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 1
      با یه نگاه به اکثر سهام متوجه میشید از سه ماه پیش تا الان ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتند و این یعنی شناسایی سود و فروش کم کم قیمت پایین تر میاد و اونایی هم که نفروختند از ترس ریزش وادار به فروش میشند حتی اگر سر به سر یا با کمی ضرر خارج بشند تا جایی که دوباره این کاهش قیمت ها رو جذاب به نظر برسونه