۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۸

در جشنواره رازی محقق می شود؛

تقدیر از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای طرح های اثرگذار

تقدیر از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای طرح های اثرگذار

در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی که طرح های تحقیقاتی اثرگذار دارند و در تولید علم شاخص هستند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: در این دوره از جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی که علاوه بر فناوری برتر، طرح های تحقیقاتی اثرگذار دارند و همچنین در تولید علم شاخص هستند، تقدیر به عمل می آید.

وی خاطرنشان کرد: طبق نتایج اعلام شده در نظام ارزشیابی جامع دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی سال جاری کشور بر اساس دسته بندی تیپ های یک، دو، سه و همچنین دانشگاه های مستقل علوم پزشکی برترین‌ها از جنبه طرح‌های تحقیقاتی اثرگذار، در جشنواره رازی تقدیر خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به طرح های تحقیقاتی اثرگذار تصریح کرد: نظام ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی مبتنی بر اصل حاکمیت و رهبری، تولید علم و دانش، تولید فناوری بود امسال و از نظر داشتن تحقیقات و طرح‌های تحقیقاتی اثرگذار دانشگاه ها مورد سنجش قرار داده شدند.

وی گفت: طبق تعریف و شاخص گذاری انجام شده طرحی اثرگذار است که بتواند خلاهای موجود در جامعه را شناسایی کند و برای پاسخ به آنها نیازها راهکار ارائه دهد.

پناهی افزود: در ارزشیابی انجام شده هدف این است که بدانیم مجموعه طرح‌هایی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود چند درصدشان می‌تواند نیازهای حوزه سلامت را مرتفع کند.

وی افزود: برترین دانشگاه‌های فناور علوم پزشکی کشور نیز در هفتمین فن‌بازار ملی سلامت مورد قدردانی قرار گرفتند.

بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

کد خبر 5679304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha