۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴

عضو شورای شهر اردبیل:

دانشگاه‌ها با پژوهش و ایده‌سازی آینده‌ شهر را ترسیم کنند

دانشگاه‌ها با پژوهش و ایده‌سازی آینده‌ شهر را ترسیم کنند

اردبیل- عضو شورای شهر اردبیل گفت: دانشگاه ها با دوراندیشی در کالبد جامع شناسی، شهرسازی و علوم اجتماعی با پژوهش و ایده سازی، آینده‌ شهر را ترسیم کنند.

علیرضا غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کشور در مدیریت شهری با چالش‌هایی مواجه است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها با دوراندیشی در کالبد جامع شناسی، شهرسازی و علوم اجتماعی با پژوهش و ایده سازی، آینده‌ی شهر را ترسیم کنند.

وی افزود: معتقد هستیم بحث پژوهش و ارتباط با مراکز علمی می‌تواند در بهبود مدیریت شهری و نوین سازی آن مؤثر باشد و سبب کاهش هزینه‌های شهری شود اما در شرایط کنونی همکاری دوسویه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی با مجموعه مدیریت شهری مطلوب نیست.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: افزایش نقش دانشگاه محقق با وجود مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای شهر بسترسازی شده است و با توجه به اینکه شعار شورای شهر نیز در این دوره شورای علمی بود می‌توان برای آینده نتایج مثبتی تصور کرد.

غریبی با تاکید بر اینکه مدیران دانشگاه هم باید برای این تعامل و ارتباط علاقمند بوده و پیش‌قدم شود، گفت: نقش و آفرینش علم و دانش در توسعه شهری و به حداقل رساندن مشکلات شهر با ابزار و علم و تخصص از الزامات است که دانشگاه محقق پتانسیل لازم علمی و فنی برای تأثیر گذاری مثبت بر شهر را دارد.

کد خبر 5680560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha